Pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan : suatu tinjauan

Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk m...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Mohamad, Suriah
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2003
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/8708/1/24p%20SURIAH%20MOHAMAD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8708/2/SURIAH%20MOHAMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8708/3/SURIAH%20MOHAMAD%20WATERMARK.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk menghasilkan skor min dan peratusan. Hasil kajian menunjukkan kebanyakan responden memberikan reaksi sederhana positif terhadap pengetahuan yang mereka miliki dalam membina item soalan esei. . Hasil dari analisis kajian, sejajar dengan peri pentingnya ujian sebagai instrumen dalam menilai tahap pencapaian pelajar, sebuah manual (buku panduan) yang bertajuk Garis Panduan Pembinaan Item Soalan Esei Untuk Subjek Pengajian Kejuruteraan telah dihasilkan. Kandungan manual ini meliputi prosedur serta penerangan terhadap langkah-langkah yang perlu diambil perhatian dalam penyediaan item ujian esei pengkaji juga berharap supaya garis panduan tersebut akan membantu supaya guru jelas dengan tindakan yang harus mereka ambil sebelum dan semasa hendak membina item soalan.