Pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan : suatu tinjauan
Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk m...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English English English |
出版: |
2003
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.uthm.edu.my/8708/1/24p%20SURIAH%20MOHAMAD.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8708/2/SURIAH%20MOHAMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8708/3/SURIAH%20MOHAMAD%20WATERMARK.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan
item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan
untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan
perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk menghasilkan skor
min dan peratusan. Hasil kajian menunjukkan kebanyakan responden memberikan
reaksi sederhana positif terhadap pengetahuan yang mereka miliki dalam membina
item soalan esei. . Hasil dari analisis kajian, sejajar dengan peri pentingnya ujian
sebagai instrumen dalam menilai tahap pencapaian pelajar, sebuah manual (buku
panduan) yang bertajuk Garis Panduan Pembinaan Item Soalan Esei Untuk Subjek
Pengajian Kejuruteraan telah dihasilkan. Kandungan manual ini meliputi prosedur
serta penerangan terhadap langkah-langkah yang perlu diambil perhatian dalam
penyediaan item ujian esei pengkaji juga berharap supaya garis panduan tersebut
akan membantu supaya guru jelas dengan tindakan yang harus mereka ambil
sebelum dan semasa hendak membina item soalan. |
---|