Pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan : suatu tinjauan

Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk m...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Mohamad, Suriah
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2003
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/8708/1/24p%20SURIAH%20MOHAMAD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8708/2/SURIAH%20MOHAMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8708/3/SURIAH%20MOHAMAD%20WATERMARK.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan untuk melihat sejauhmana pengetahuan terhadap pembinaan item soalan esei di kalangan guru - guru kejuruteraan. Borang soal selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumat dan seterusnya dianalisis dengan menggunakan perisisan Statistical Package For Science Series (SPSS) untuk menghasilkan skor min dan peratusan. Hasil kajian menunjukkan kebanyakan responden memberikan reaksi sederhana positif terhadap pengetahuan yang mereka miliki dalam membina item soalan esei. . Hasil dari analisis kajian, sejajar dengan peri pentingnya ujian sebagai instrumen dalam menilai tahap pencapaian pelajar, sebuah manual (buku panduan) yang bertajuk Garis Panduan Pembinaan Item Soalan Esei Untuk Subjek Pengajian Kejuruteraan telah dihasilkan. Kandungan manual ini meliputi prosedur serta penerangan terhadap langkah-langkah yang perlu diambil perhatian dalam penyediaan item ujian esei pengkaji juga berharap supaya garis panduan tersebut akan membantu supaya guru jelas dengan tindakan yang harus mereka ambil sebelum dan semasa hendak membina item soalan.