Ke arah memahami budaya pembelajaran pelajar-pelajar cina yang mengikuti kursus kejuruteraan di KUiTTHO

Statistik menunjukkan rata-rata pelajar Cina mendapat keputusan yang baik dalam bidang akademik. Sehubungan dengan itu,kajian ini bertujuan untuk memahami budaya pembelajaran di kalangan pelajar-pelajar Cina yang sedang mengikuti kursus kejuruteraan di KUiTTHO. Terdapat empat dimensi utama dijad...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Chong, Fung Yen
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2001
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/8710/1/24p%20CHONG%20FUNG%20YEN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8710/2/CHONG%20FUNG%20YEN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8710/3/CHONG%20FUNG%20YEN%20WATERMARK.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Statistik menunjukkan rata-rata pelajar Cina mendapat keputusan yang baik dalam bidang akademik. Sehubungan dengan itu,kajian ini bertujuan untuk memahami budaya pembelajaran di kalangan pelajar-pelajar Cina yang sedang mengikuti kursus kejuruteraan di KUiTTHO. Terdapat empat dimensi utama dijadikan sebagai komponen budaya pembelajaran iaitu persediaan dari segi mental sebelum menghadiri kelas, persediaan dari segi fizikal sebelum menghadiri kelas, interaksi pelajar semasa proses pembelajaran berjalan dan tindakan susulan pelajar selepas mengikuti kelas. Kajian ini menggunakan kaedah soal selidik di mana soalan telah dibina oleh penyelidik sendiri. Keputusan yang diperolehi menunjukkan pelajar Cina memang mempunyai persediaan dari segi mental dan fizikal. Begitu juga interaksi pelajar-pelajar dalam kelas semasa sesi pengajaran sedang beijalan, boleh dikatakan secara purata berlaku interaksi yang agak memberangsangkan. Didapati pelajar-pelajar Cina amat menitikberatkan tindakan susulan selepas mengikuti kelas. Hasil kajian menunjukkan tindakan susulan selepas kelas memainkan peranan yang amat penting dan perlu diberi perhatian yang serius oleh pelajar-pelajar.