Tarikh kepentingan mata pelajaran kokurikulum di kalangan pelajar institusi pengajian tinggi: tinjauan ke atas pelajar tahun akhir ijazah sarjana muda kejuruteraan elektrik di KUiTTHO
Kajian ini dilakukan adalah untuk mengetahui kepentingan mata pelajaran kokurikulum kepada pelajar-pelajar di institusi pengajian tinggi. Di dalam kajian ini borang soal selidik telah digunakan bagi mendapatkan maklumat yang diperlukan Seramai 80 orang responden daripada pelajar tahun akhir ijaza...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English English English |
出版: |
2001
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.uthm.edu.my/8974/1/24p%20MAIZAH%20MOHMAD%20SOM.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8974/2/MAIZAH%20MOHMAD%20SOM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8974/3/MAIZAH%20MOHMAD%20SOM%20WATERMARK.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kajian ini dilakukan adalah untuk mengetahui kepentingan mata pelajaran
kokurikulum kepada pelajar-pelajar di institusi pengajian tinggi. Di dalam kajian ini
borang soal selidik telah digunakan bagi mendapatkan maklumat yang diperlukan
Seramai 80 orang responden daripada pelajar tahun akhir ijazah saijana muda
kejuruteraan elektrik KUiTTHO telah dipilih bagi menjalankan kajian ini. Analisis
data telah dibuat dengan menggunakan kaedah Statistical Package for Social Science
(SPSS) bagi mendapatkan nilai peratusan dan min. Hasil kajian telah menunjukkan
33.8% daripada responden melibatkan diri di dalam aktiviti kokurikulum adalah
sebagai memenuhi syarat wajib yang telah ditetapkan oleh pihak KUiTTHO. Hasil
kajian juga menunjukkan 71.3% daripada responden lebih tertarik kepada kegiatan
kokurikulum berbentuk sukan dan rekreasi. Hasil kajian juga menunjukkan bahawa
kebanyakan daripada responden mempunyai pandangan yang positif terhadap
kepentingan melibatkan diri di dalam kegiatan kokurikulum. Namun begitu,
diharapkan agar cadangan yang dikemukakan akan dapat meningkatkan lagi
kesedaran di kalangan pelajar-pelajar IPT terhadap kepentingan melibatkan diri di
dalam kegiatan kokurikulum |
---|