Pemantapan penilaian prestasi guru pelatih dalam program latihan mengajar 01 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO)

Kualiti Program Latihan Mengajar merupakan slIatll perkara yang sentiasa hangat diperdebatkan sejak dahuJll Jagi tenItamanya berkenaan peniJaian prestasi gum pelatih. la merllpakan satu aspek penting dalam mana-mana latihan perguruan .. Kajian yang dijaJankan adaJah untllk melihat sejauhmanakah k...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohd Jainury, Suhartini
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9465/1/24p%20SUHARTINI%20MOHD%20JAINURY.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9465/2/SUHARTINI%20MOHD%20JAINURY%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9465/3/SUHARTINI%20MOHD%20JAINURY%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kualiti Program Latihan Mengajar merupakan slIatll perkara yang sentiasa hangat diperdebatkan sejak dahuJll Jagi tenItamanya berkenaan peniJaian prestasi gum pelatih. la merllpakan satu aspek penting dalam mana-mana latihan perguruan .. Kajian yang dijaJankan adaJah untllk melihat sejauhmanakah kemantapan penilaian prestasi guru pelatih yang mengikuti program Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional di KUiTTHO. 'KeperJuan Penilaian PeJbagai Pihak' merupakan fokllS utama dalam kajian ini. Soal selidik yang diedarkan kepada 127 responden mendapati bahawa sebahagian besar responden menyatakan bahawa penilaian yang sedia ada kurang memuaskan. Cadangan terhadap penilaian peJbagai pihak mendapat persetlljuan ramai. HasiJ daripada dapatan kajian, sebuah produk teJah dibina dan dinilai iaitu Sorang Penilaian Prestasi Guru Pelatih yang akan digunakan oleh penilai pelbagai pihak iaitu penyelia, pembimbing, pengetlla, rakan sebaya, pelajar dan penilaian kendiri