Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.9489 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.94892023-07-31T06:48:11Z Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik 2003-10 Abdul Halim, Mohd Hafiz LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik. Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan kumpulan kawalan. 2003-10 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9489/ http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Abdul Halim, Mohd Hafiz Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
description |
Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan
pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu,
penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar
yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil
Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran
Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik.
Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan
dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan
menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan
menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi
mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan
kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video
Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji
adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang
signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan
kumpulan kawalan. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Abdul Halim, Mohd Hafiz |
author_facet |
Abdul Halim, Mohd Hafiz |
author_sort |
Abdul Halim, Mohd Hafiz |
title |
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
title_short |
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
title_full |
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
title_fullStr |
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
title_full_unstemmed |
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
title_sort |
penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (cd-rom) pembelajaran pengorganisasian di politeknik |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1776103437226737664 |