Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik

Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abdul Halim, Mohd Hafiz
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9489
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.94892023-07-31T06:48:11Z Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik 2003-10 Abdul Halim, Mohd Hafiz LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik. Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan kumpulan kawalan. 2003-10 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9489/ http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Abdul Halim, Mohd Hafiz
Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
description Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik. Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan kumpulan kawalan.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Abdul Halim, Mohd Hafiz
author_facet Abdul Halim, Mohd Hafiz
author_sort Abdul Halim, Mohd Hafiz
title Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
title_short Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
title_full Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
title_fullStr Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
title_full_unstemmed Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
title_sort penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (cd-rom) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103437226737664