Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS
Dunia pendidikan telah mengalami perubahan yang besar dengan kehadiran era teknologi maklumat. Kehadiran komputer di dalam dunia pendidikan sememangnya tidak dapat dielak lagi. Sememangnya kehadiran komputer sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) berpotensi untuk dibangunkan bagi meningkatkan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9615/1/24p%20MOHD%20NAZRI%20DAROS.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9615/2/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9615/3/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.9615 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.96152023-08-07T02:27:32Z Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS 2003-03 Daros, Mohd Nazri LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Dunia pendidikan telah mengalami perubahan yang besar dengan kehadiran era teknologi maklumat. Kehadiran komputer di dalam dunia pendidikan sememangnya tidak dapat dielak lagi. Sememangnya kehadiran komputer sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) berpotensi untuk dibangunkan bagi meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran. Namun, penggunaan komputer sebagai medium pengajaran dan pembelajaran masih tidak digunakan dengan meluas di politeknik-politeknik seluruh Malaysia. Oleh yang demikian, kajian ini dijalankan terutamanya untuk meninjau keberkesanan penggunaan Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) Pengurusan Penyeliaan (C523) di kalangan pelajar-pelajar kursus Diploma Perkhidmatan Bangunan, POLIMAS. Perisian yang digunakan bagi membangunkan modul ini ialah Microsoft Frontpage. Kaedah soal selidik digunakan untuk menjalankan kajian ini dan dianalisis dengan menggunakan perisian " Statistical Package for Social Science " (SPSS). Hasil dapatan kajian menunjukkan Modul Pembelajaran Elektronik yang telah dihasilkan telah mencapai objektif yang telah digariskan dimana min skor bagi objektif yang pertama ialah 3.95, objektif kedua 4.24 dan objektif ketiga 3.84 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9615/ http://eprints.uthm.edu.my/9615/1/24p%20MOHD%20NAZRI%20DAROS.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9615/2/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9615/3/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Daros, Mohd Nazri Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
description |
Dunia pendidikan telah mengalami perubahan yang besar dengan kehadiran
era teknologi maklumat. Kehadiran komputer di dalam dunia pendidikan
sememangnya tidak dapat dielak lagi. Sememangnya kehadiran komputer sebagai
alat bahan bantu mengajar (ABBM) berpotensi untuk dibangunkan bagi
meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran. Namun, penggunaan komputer
sebagai medium pengajaran dan pembelajaran masih tidak digunakan dengan meluas
di politeknik-politeknik seluruh Malaysia. Oleh yang demikian, kajian ini dijalankan
terutamanya untuk meninjau keberkesanan penggunaan Modul Pembelajaran
Elektronik (MPE) Pengurusan Penyeliaan (C523) di kalangan pelajar-pelajar kursus
Diploma Perkhidmatan Bangunan, POLIMAS. Perisian yang digunakan bagi
membangunkan modul ini ialah Microsoft Frontpage. Kaedah soal selidik digunakan
untuk menjalankan kajian ini dan dianalisis dengan menggunakan perisian "
Statistical Package for Social Science " (SPSS). Hasil dapatan kajian menunjukkan
Modul Pembelajaran Elektronik yang telah dihasilkan telah mencapai objektif yang
telah digariskan dimana min skor bagi objektif yang pertama ialah 3.95, objektif
kedua 4.24 dan objektif ketiga 3.84 |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Daros, Mohd Nazri |
author_facet |
Daros, Mohd Nazri |
author_sort |
Daros, Mohd Nazri |
title |
Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
title_short |
Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
title_full |
Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
title_fullStr |
Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
title_full_unstemmed |
Kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (C523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, POLIMAS |
title_sort |
kajian penggunaan modul pembelajaran elektronik mata pelajaran pengurusan penyeliaan (c523) ke atas pelajar-pelajar kursus perkhidmatan bangunan, polimas |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/9615/1/24p%20MOHD%20NAZRI%20DAROS.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9615/2/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9615/3/MOHD%20NAZRI%20DAROS%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1776103447644340224 |