Tahap kefahaman dan kebolehan penggunaan perisian Microsoft Word dalam pembelajaran di kalangan pelajar Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional, KUiTTHO
Kajian ini adalah bertujuan untuk mengetahui tahap kefahaman dan kebolehan penggunaan perisian Microsoft Word dalam pembelajaran di kalangan pelajar Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional. Bagi mendapat hasil yang jitu dan bertepatan dengan kehendak dan keperluan kajian, kefahaman dan kebolehan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9637/2/24p%20WAN%20HAMIZA%20WAN%20HASAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9637/1/WAN%20HAMIZA%20WAN%20HASAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9637/3/WAN%20HAMIZA%20WAN%20HASAN%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini adalah bertujuan untuk mengetahui tahap kefahaman dan kebolehan
penggunaan perisian Microsoft Word dalam pembelajaran di kalangan pelajar Sarjana
Pendidikan Teknik dan Vokasional. Bagi mendapat hasil yang jitu dan bertepatan
dengan kehendak dan keperluan kajian, kefahaman dan kebolehan pelajar-pelajar ini
terhadap penggunaan perisian Microsoft Word dilihat dari segi pengetahuan dan
kefahaman dalam menggunakannya serta kemahiran menggunakan setiap fungsi menu
dan ikon. Sampel kajian terdiri daripada 70 orang pelajar Saijana Pendidikan Teknik dan
Vokasional, Semester 1 yang dipilih secara rawak. Data dikumpul melalui kaedah soal
selidik dan dianalisis berdasarkan taburan frekuensi, peratusan dan skor min dengan
menggunakan perisian Statistical Package of Social Science (SPSS ver.10). Dapatan
kajian menunjukkan tahap kefahaman dan kebolehan penggunaan perisian Microsoft
Word dalam pembelajaran di kalangan pelajar Sarjana Pendidikan Teknik dan
Vokasional adalah tinggi di mana mereka tahu dan mahir menggunakan perisian ini.
Beberapa cadangan dikemukakan untuk dipertimbangkan oleh pihak-pihak tertentu di
KUiTTHO bagi meningkatkan pengetahuan pelajar-pelajar dalam bidang teknologi
maklumat, ICT , halaman web dan beberapa perisian lain bagi tujuan pembelajaran. |
---|