Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO

Kajian ini dijalankan bertujuan untuk melihat kesesuaian Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO. MPE yang dihasilkan adalah dalam bentuk cakera padat (CD) interaktif. Instrumen kajian yang dig...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Khalid, Hasmawi
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9667/1/24p%20HASMAWI%20KHALID.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9667/2/HASMAWI%20KHALID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9667/3/HASMAWI%20KHALID%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9667
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.96672023-08-16T07:12:08Z Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO 2003-03 Khalid, Hasmawi LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini dijalankan bertujuan untuk melihat kesesuaian Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO. MPE yang dihasilkan adalah dalam bentuk cakera padat (CD) interaktif. Instrumen kajian yang digunakan ialah kaedah soal selidik dimana pemilihan sampel dilakukan secara rawak dan setiap individu dalam populasi tersebut mempunyai kebarangkaJian yang sarna untuk dipiIih. Seramai 30 responden yang terdiri daripada pelajar semester akhir Diploma Kejuruteraan Awam yang mengambil matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot dipilih secara rawak bagi menjawab soal selidik . Data dianalisis menggunakan SPSS versi 10.0 secara kuantitatif bagi mendapatkan nilai peratusan dan skor min. Dapatan kajian menunjukkan responden memberikan respon positif atau bersetuju bahawa motivasi, rekabentuk interaksi, kefahaman isi dan keselesaan pengguna yang terkandung dalam MPE ini adalah sesuai manakala responden mempunyai kecenderungan menyatakan bahawa rekabentuk antaramuka berada pada tahap kurang sesuai. Di bahagian akhir kajian ini beberapa cadangan yang difikirkan sesuai telah dikemukakan untuk memperbaiki kelemahan yang dikesan pada MPE tersebut. Adalah diharapkan pelajar-pelajar semester akhir Diploma Kejuruteraan Awam yang mengambil matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot dapat memanfaatkan MPE ini dengan baik 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9667/ http://eprints.uthm.edu.my/9667/1/24p%20HASMAWI%20KHALID.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9667/2/HASMAWI%20KHALID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9667/3/HASMAWI%20KHALID%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Khalid, Hasmawi
Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
description Kajian ini dijalankan bertujuan untuk melihat kesesuaian Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO. MPE yang dihasilkan adalah dalam bentuk cakera padat (CD) interaktif. Instrumen kajian yang digunakan ialah kaedah soal selidik dimana pemilihan sampel dilakukan secara rawak dan setiap individu dalam populasi tersebut mempunyai kebarangkaJian yang sarna untuk dipiIih. Seramai 30 responden yang terdiri daripada pelajar semester akhir Diploma Kejuruteraan Awam yang mengambil matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot dipilih secara rawak bagi menjawab soal selidik . Data dianalisis menggunakan SPSS versi 10.0 secara kuantitatif bagi mendapatkan nilai peratusan dan skor min. Dapatan kajian menunjukkan responden memberikan respon positif atau bersetuju bahawa motivasi, rekabentuk interaksi, kefahaman isi dan keselesaan pengguna yang terkandung dalam MPE ini adalah sesuai manakala responden mempunyai kecenderungan menyatakan bahawa rekabentuk antaramuka berada pada tahap kurang sesuai. Di bahagian akhir kajian ini beberapa cadangan yang difikirkan sesuai telah dikemukakan untuk memperbaiki kelemahan yang dikesan pada MPE tersebut. Adalah diharapkan pelajar-pelajar semester akhir Diploma Kejuruteraan Awam yang mengambil matapelajaran Teknologj Pembuatan Perabot dapat memanfaatkan MPE ini dengan baik
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Khalid, Hasmawi
author_facet Khalid, Hasmawi
author_sort Khalid, Hasmawi
title Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
title_short Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
title_full Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
title_fullStr Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
title_full_unstemmed Kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (DTC 3202) di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, KUiTTHO
title_sort kesesuaian modul pembelajaran elektronik matapelajaran teknologi pembuatan perabot (dtc 3202) di kalangan pelajar diploma kejuruteraan awam, kuittho
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9667/1/24p%20HASMAWI%20KHALID.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9667/2/HASMAWI%20KHALID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9667/3/HASMAWI%20KHALID%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103453326573568