Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO

Kajian ini adalah bertujuan untuk membangun dan menilai Modul Pembelajaran Berkomputer (MPB) berasaskan CD Interaktif Proses Pemodelan Hubungan Data bagi mata pelajaran Sistem Pangkalan Data yang dihasilkan oleh pengkaji. Pembangunan CD InteraktifBagi Proses Pemodelan Hubungan Data melibatkan kaj...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ahmad, Izyani
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9669/1/24p%20IZYANI%20AHMAD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9669/2/IZYANI%20AHMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9669/3/IZYANI%20AHMAD%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9669
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.96692023-08-16T07:12:15Z Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO 2003-03 Ahmad, Izyani LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini adalah bertujuan untuk membangun dan menilai Modul Pembelajaran Berkomputer (MPB) berasaskan CD Interaktif Proses Pemodelan Hubungan Data bagi mata pelajaran Sistem Pangkalan Data yang dihasilkan oleh pengkaji. Pembangunan CD InteraktifBagi Proses Pemodelan Hubungan Data melibatkan kajian tentang kesesuaian isi kandungan, strategi pengaj aran dan pembelaj aran, antaramuka pengguna serta permasalahan pemasangan dalam perisian ini. Seramai 30 orang responden yang terdiri daripada pelajar kursus Ijazah SaIjanamuda Teknologi Maklumat tahun kedua di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn dipilih untuk menilai perisian yang dibangunkan dengan mengedarkan borang soal selidik beserta perisian modul. Kemudian, data yang didapati dianalisis menggunakan perisian SPSS versi 11.0 untuk mencari nilai min, peratus kekerapan dan. Analisis skor min mendapati, kesesuaian isi kandungan mendapat 4.06, strategi pengajaran dan pembelajaran 3.96, antaramuka pengguna 3.96 dan permasalahan pemasangan 4.10. Daripada dapatan kajian yang diperoleh menunjukkan bahawa modul pembelajaran berkomputer CD Interaktifyang dihasilkan memenuhi keperluan pengguna 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9669/ http://eprints.uthm.edu.my/9669/1/24p%20IZYANI%20AHMAD.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9669/2/IZYANI%20AHMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9669/3/IZYANI%20AHMAD%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ahmad, Izyani
Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
description Kajian ini adalah bertujuan untuk membangun dan menilai Modul Pembelajaran Berkomputer (MPB) berasaskan CD Interaktif Proses Pemodelan Hubungan Data bagi mata pelajaran Sistem Pangkalan Data yang dihasilkan oleh pengkaji. Pembangunan CD InteraktifBagi Proses Pemodelan Hubungan Data melibatkan kajian tentang kesesuaian isi kandungan, strategi pengaj aran dan pembelaj aran, antaramuka pengguna serta permasalahan pemasangan dalam perisian ini. Seramai 30 orang responden yang terdiri daripada pelajar kursus Ijazah SaIjanamuda Teknologi Maklumat tahun kedua di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn dipilih untuk menilai perisian yang dibangunkan dengan mengedarkan borang soal selidik beserta perisian modul. Kemudian, data yang didapati dianalisis menggunakan perisian SPSS versi 11.0 untuk mencari nilai min, peratus kekerapan dan. Analisis skor min mendapati, kesesuaian isi kandungan mendapat 4.06, strategi pengajaran dan pembelajaran 3.96, antaramuka pengguna 3.96 dan permasalahan pemasangan 4.10. Daripada dapatan kajian yang diperoleh menunjukkan bahawa modul pembelajaran berkomputer CD Interaktifyang dihasilkan memenuhi keperluan pengguna
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Ahmad, Izyani
author_facet Ahmad, Izyani
author_sort Ahmad, Izyani
title Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
title_short Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
title_full Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
title_fullStr Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
title_full_unstemmed Pembangunan dan penilaian CD interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran Sistem Pangkalan Data (BTI 2083) di KUiTTHO
title_sort pembangunan dan penilaian cd interaktif proses pemodelan hubungan data dalam mata pelajaran sistem pangkalan data (bti 2083) di kuittho
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9669/1/24p%20IZYANI%20AHMAD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9669/2/IZYANI%20AHMAD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9669/3/IZYANI%20AHMAD%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103453801578496