Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina d...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.9674 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.96742023-08-16T07:12:33Z Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans 2003-03 Ismail, Mahanom LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran. 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9674/ http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Ismail, Mahanom Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
description |
Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran
yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan
pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran
mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina
dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk
pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK
dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat
dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai
dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya
persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden
bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science
(SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil
dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Ismail, Mahanom |
author_facet |
Ismail, Mahanom |
author_sort |
Ismail, Mahanom |
title |
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
title_short |
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
title_full |
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
title_fullStr |
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
title_full_unstemmed |
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
title_sort |
membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di politeknik ungku omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1776103455005343744 |