Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans

Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina d...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Mahanom
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9674
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.96742023-08-16T07:12:33Z Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans 2003-03 Ismail, Mahanom LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran. 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9674/ http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ismail, Mahanom
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
description Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Ismail, Mahanom
author_facet Ismail, Mahanom
author_sort Ismail, Mahanom
title Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_short Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_full Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_fullStr Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_full_unstemmed Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_sort membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di politeknik ungku omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103455005343744