Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia
Multimedia mempakan satu langkah lmhlk menyampaikan maklumat kepada penerimanya dengan eara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensifmelalui pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video. Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap taha...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9675/1/24p%20MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9675/2/MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9675/3/MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Multimedia mempakan satu langkah lmhlk menyampaikan maklumat kepada
penerimanya dengan eara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensifmelalui
pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video.
Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap tahap
pengetahuan dan pemahaman pel ajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia.
Sahl tinjauan telah dijalankan di Politeknik Johor Bahm. Sampel bagi kajian ini
terdiri daripada pelajar semester pertama jumsan Diploma Hotel dan Katering iaitu
seramai 30 orang. Borang soal selidik digunakan sebagai instnnnen kajian ini bagi
mendapatkan respon daripada responden yang terpilih. Satu senarai semak dihasilkan
bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran
berasaskan elemen multimedia yang didokumentasikan dalam bentuk laman web
mini |
---|