Penghasilan senarai semak bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia

Multimedia mempakan satu langkah lmhlk menyampaikan maklumat kepada penerimanya dengan eara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensifmelalui pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video. Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap taha...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohd Alias, Mas Azlina
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9675/1/24p%20MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9675/2/MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9675/3/MAS%20AZLINA%20MOHD%20ALIAS%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Multimedia mempakan satu langkah lmhlk menyampaikan maklumat kepada penerimanya dengan eara dan gaya yang lebih menarik dan komprehensifmelalui pengunaan elemen-elemen multimedia seperti teks, grafik, animasi, audio dan video. Kajian ini dijalankan dengan menumpukan kepada penilaian terhadap tahap pengetahuan dan pemahaman pel ajar terhadap pembelajaran berasaskan multimedia. Sahl tinjauan telah dijalankan di Politeknik Johor Bahm. Sampel bagi kajian ini terdiri daripada pelajar semester pertama jumsan Diploma Hotel dan Katering iaitu seramai 30 orang. Borang soal selidik digunakan sebagai instnnnen kajian ini bagi mendapatkan respon daripada responden yang terpilih. Satu senarai semak dihasilkan bagi menilai tahap pengetahuan dan pemahaman pelajar terhadap pembelajaran berasaskan elemen multimedia yang didokumentasikan dalam bentuk laman web mini