Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik

Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk y...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jasni, Nur Farrah Azwa
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9705
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.97052023-08-21T02:25:19Z Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik 2003-03 Jasni, Nur Farrah Azwa LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan dengan produk yang dibangunkan. Selain itu ciri-ciri positif lain juga dilihat bagi produk yang dibangunkan. Kajian ini menggunakan sampel sebanyak 50 orang pelajar Politeknik Seberang Perai yang sedang mengambil subjek Undang-Undang syarikat. Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan SPSS. Statistik yang digunakan untuk menganalisis data ialah jenis deskriptif statistik. Min, Sisihan Piawai, Mod, peratus dan bilangan responden digunakan untuk mendapatkan jawapan kepada setiap persoalan kajian. Hasil kajian secara keseluruhannya menunjukkan bahawa ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan adalah bersesuaian dengan produk yang dibina. Selain itu, beberapa ciri positif produk dapat dikenalpasti seperti ia memberi fleksibiliti dan keselesaan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Ianya juga boleh berfungsi dengan tahap pengawasan pensyarah yang minimum. Produk yang dibangunkan ini juga didapati ada mengambilkira perbezaan individu dan kebanyakan pelajar suka menggunakan produk ini untuk proses pengajaran dan pembelajaran 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9705/ http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Jasni, Nur Farrah Azwa
Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
description Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan dengan produk yang dibangunkan. Selain itu ciri-ciri positif lain juga dilihat bagi produk yang dibangunkan. Kajian ini menggunakan sampel sebanyak 50 orang pelajar Politeknik Seberang Perai yang sedang mengambil subjek Undang-Undang syarikat. Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan SPSS. Statistik yang digunakan untuk menganalisis data ialah jenis deskriptif statistik. Min, Sisihan Piawai, Mod, peratus dan bilangan responden digunakan untuk mendapatkan jawapan kepada setiap persoalan kajian. Hasil kajian secara keseluruhannya menunjukkan bahawa ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan adalah bersesuaian dengan produk yang dibina. Selain itu, beberapa ciri positif produk dapat dikenalpasti seperti ia memberi fleksibiliti dan keselesaan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Ianya juga boleh berfungsi dengan tahap pengawasan pensyarah yang minimum. Produk yang dibangunkan ini juga didapati ada mengambilkira perbezaan individu dan kebanyakan pelajar suka menggunakan produk ini untuk proses pengajaran dan pembelajaran
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Jasni, Nur Farrah Azwa
author_facet Jasni, Nur Farrah Azwa
author_sort Jasni, Nur Farrah Azwa
title Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_short Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_full Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_fullStr Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_full_unstemmed Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_sort penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk cd interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103462371590144