Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9706/1/24p%20RAHMAT%20OMAR.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9706/2/RAHMAT%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9706/3/RAHMAT%20OMAR%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej
Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah
manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya
di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima orang pensyarah di Jabatan
Pendidikan Teknik dan Vokasional. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatifterdiri
daripada teknik pengumpulan data secara temu bual separuh struktur. Data temu bual
telah ditranskripkan dan dianalisis secara menghuraikan dan menerangkan maklumat
yang diperolehi. Transkrip data digunakan untuk mewakili sepenuhnya pengalaman
pensyarah menggunakan manual assessment. Dapatan kajian menunjukkan bahawa
manual assessment yang dihasilkan menepati ciri-ciri manual dari segi penerangan,
langkah-Iangkah dan visual membantu pensyarah mengendalikan assessment Blackboard
5. Dapatan ini boJeh dijadikan satu panduan untuk pensyarah mengendalikan bahagian
assessrnenl Blackboard 5. |
---|