Penilaian terhadap modul pembelajaran pengiklanan (MPP) di Politeknik Port Dickson
Kajian ini menggunakan modllI pembelajaran sebagai penilaian terhadap gaya pembelajaran. Tlljllan kajian ini adalah lmtuk mengenaI pasti penerimaan pelajar terhadap modul pembelajaran, mengetahui kewujudan perbezaan pencapaian markah pelajar sebelum dan seJepas guna moduI, mengetahui suasana sebe...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9864/1/24p%20NOR%20RIZAN%20MOHD%20IDRlS.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9864/2/NOR%20RIZAN%20MOHD%20IDRlS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9864/3/NOR%20RIZAN%20MOHD%20IDRlS%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini menggunakan modllI pembelajaran sebagai penilaian terhadap
gaya pembelajaran. Tlljllan kajian ini adalah lmtuk mengenaI pasti penerimaan
pelajar terhadap modul pembelajaran, mengetahui kewujudan perbezaan pencapaian
markah pelajar sebelum dan seJepas guna moduI, mengetahui suasana sebenar
menggllnakan modul dan mendapatkan maklwn balas pensyarah terhadap modul
yang dihasilkan. Kajian telah dijalankan ke atas para pelajar Diploma Pemasaran
daripada Politeknik Port Dickson. Responden terdiri daripada 42 orang pelajar
semester tiga yang sedang mengikuti mata pelajaran Pengumsan Promosi pada sesi
2001/02. Kajian ini melaporkan hasil kajian yang diperolehi dalam mata pelajaran
ini di bawah tajuk pengiklanan. Penilaian modul ini dilakukan ke atas pelajar,
pensyarah dan penyelidik sendiri dengan menggunakan kaedah borang soal selidik.
pemerhatian, teknik pengujian dan temu bual. Dua pendekatan digunakan lmtuk
mendapatkan data iaitu kuantitatif dan kualitatif. Pendekatan kuantitatif digunakan
untuk menganalisis data bagi mendapatkan persepsi pelajar terhadap modul
pembelajaran ini. Sementara itu, teknik pengujian bagi pra-ujian dan pos-ujian
dilakukan untuk menguji kefahaman dan penguasaan pembelajaran pe1ajar
berdasarkan skor markah yang diperolehi. Pendekatan kualitatif pula dib'1lnakan
lmtuk mendapatkan data melalui pemerhatian dan temubual secara bersemuka.
Dapatan kajian menunjukkan bahawa para pelajar dan pensyarah memberi maklum
balas yang positifterhadap penerimaan kaedah pengajaran bermodul yang
digunakan. Telah dikenal pasti beberapa cadangan terhadap moduI pembelajaran
yang dihasilkan untuk pembaikan dan kajian lanjut akan datang |
---|