Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik

Glrru mempakan arkitek sosial yang memainkan peranan utama dalam melaksanakan proses pendidikan secara berkesan bagi melahirkan pelajar yang berkualiti. Sebagai agen pembahan tingkah laku pelajar, gum sememangnya tems memperbaiki proses pengajaran dan pembelajaran mereka sehingga mencapai tahap...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Azali, Rohayu
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9867/1/24p%20ROHAYU%20AZALI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9867/2/ROHAYU%20AZALI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9867/3/ROHAYU%20AZALI%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9867
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.98672023-09-13T07:26:12Z Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik 2003-09 Azali, Rohayu LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Glrru mempakan arkitek sosial yang memainkan peranan utama dalam melaksanakan proses pendidikan secara berkesan bagi melahirkan pelajar yang berkualiti. Sebagai agen pembahan tingkah laku pelajar, gum sememangnya tems memperbaiki proses pengajaran dan pembelajaran mereka sehingga mencapai tahap cemerlang. Namun demikian, ramai guru yang masih kabur di dalam menginterpretasikan istilah cemerlang ekoran daripada ketiadaan indikator khusus untuk mengukur tahap kecemerlangan gum dalam pengajaran dan pembelajaran. Kajian kuantitatifini mempakan satu penyelidikan deskriptifuntuk melihat indikator gum Perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran. Kajian yang menggllnakan kaedah tinjauan ini menggunakan instrumen borang soal selidik dan telah diedarkan ke lima buah sekolah menengah teknik terpilih. Sampel seramai 23 orang terdiri daripada gum-gum Perdagangan. Dapatan menunjukkan indikator gum Perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran dilihat dari dua aspek iaitu personaliti dan kemahiran gum dalam pengajaran dan pembelajaran. Guru Perdagangan yang cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran ialah guru yang memenuhi 28 indikator gum cemerlang. Hasil daripada dapatan kajian, sebuah produk telah dibina iaitu Senarai Semak Penilaian Kendiri yang fleksibel dari aspek penggllnaan oleh pelbagai pihak 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9867/ http://eprints.uthm.edu.my/9867/1/24p%20ROHAYU%20AZALI.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9867/2/ROHAYU%20AZALI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9867/3/ROHAYU%20AZALI%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Azali, Rohayu
Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
description Glrru mempakan arkitek sosial yang memainkan peranan utama dalam melaksanakan proses pendidikan secara berkesan bagi melahirkan pelajar yang berkualiti. Sebagai agen pembahan tingkah laku pelajar, gum sememangnya tems memperbaiki proses pengajaran dan pembelajaran mereka sehingga mencapai tahap cemerlang. Namun demikian, ramai guru yang masih kabur di dalam menginterpretasikan istilah cemerlang ekoran daripada ketiadaan indikator khusus untuk mengukur tahap kecemerlangan gum dalam pengajaran dan pembelajaran. Kajian kuantitatifini mempakan satu penyelidikan deskriptifuntuk melihat indikator gum Perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran. Kajian yang menggllnakan kaedah tinjauan ini menggunakan instrumen borang soal selidik dan telah diedarkan ke lima buah sekolah menengah teknik terpilih. Sampel seramai 23 orang terdiri daripada gum-gum Perdagangan. Dapatan menunjukkan indikator gum Perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran dilihat dari dua aspek iaitu personaliti dan kemahiran gum dalam pengajaran dan pembelajaran. Guru Perdagangan yang cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran ialah guru yang memenuhi 28 indikator gum cemerlang. Hasil daripada dapatan kajian, sebuah produk telah dibina iaitu Senarai Semak Penilaian Kendiri yang fleksibel dari aspek penggllnaan oleh pelbagai pihak
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Azali, Rohayu
author_facet Azali, Rohayu
author_sort Azali, Rohayu
title Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
title_short Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
title_full Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
title_fullStr Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
title_full_unstemmed Indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
title_sort indikator guru perdagangan cemerlang dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah menengah teknik
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9867/1/24p%20ROHAYU%20AZALI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9867/2/ROHAYU%20AZALI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9867/3/ROHAYU%20AZALI%20WATERMARK.pdf
_version_ 1783728967902035968