Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan. Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifa...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.9876 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.98762023-09-13T07:26:39Z Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik 2003-09 Md Osman, Siti Zuraidah HJ Public Finance HJ2240-5908 Revenue. Taxation. Internal revenue Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan. Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifat mesra pengguna dan memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengaj aran dan pembelaj aran. Seramai 94 orang pelaj ar di dua buah Politeknik telah dipilih sebagai responden kajian. Borang soal selidik digunakan sebagai instrumen kajian untuk memenuhi objektif dan menjawab persoalan kajian ini. Soal selidik terdiri daripada dua bahagian iaitu bahagian A soalan yang menggunakan skala Likert dan bahagian B yang terdiri daripada item soalan terbuka. Peratusan dan skor min (purata skor) digunakan untuk menjawab persoalan kajian. Dapatan kajian menunjukkan responden bersetuju bahawa rekabentuk modul yang telah dihasilkan bersesuaian dengan proses pengajaran dan pembelajaran bagi pelajar Diploma Akauntansi. Responden juga bersetuju mengenai sifat kebolehlaksanaan dan mesra pengguna modul yang dibangunkan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Modul yang dibangunkanjuga telah memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Oleh yang demikian, diharapkan modul bagi kesemua topik dalam subjek Pencukaian Malaysia 1 dibangunakan pada masa hadapan 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9876/ http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
HJ Public Finance HJ Public Finance |
spellingShingle |
HJ Public Finance HJ Public Finance Md Osman, Siti Zuraidah Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
description |
Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan.
Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang
dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat
kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifat mesra pengguna dan memenuhi kehendak pelajar
dalam proses pengaj aran dan pembelaj aran. Seramai 94 orang pelaj ar di dua buah
Politeknik telah dipilih sebagai responden kajian. Borang soal selidik digunakan sebagai
instrumen kajian untuk memenuhi objektif dan menjawab persoalan kajian ini. Soal
selidik terdiri daripada dua bahagian iaitu bahagian A soalan yang menggunakan skala
Likert dan bahagian B yang terdiri daripada item soalan terbuka. Peratusan dan skor
min (purata skor) digunakan untuk menjawab persoalan kajian. Dapatan kajian
menunjukkan responden bersetuju bahawa rekabentuk modul yang telah dihasilkan
bersesuaian dengan proses pengajaran dan pembelajaran bagi pelajar Diploma
Akauntansi. Responden juga bersetuju mengenai sifat kebolehlaksanaan dan mesra
pengguna modul yang dibangunkan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Modul
yang dibangunkanjuga telah memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengajaran dan
pembelajaran. Oleh yang demikian, diharapkan modul bagi kesemua topik dalam subjek
Pencukaian Malaysia 1 dibangunakan pada masa hadapan |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Md Osman, Siti Zuraidah |
author_facet |
Md Osman, Siti Zuraidah |
author_sort |
Md Osman, Siti Zuraidah |
title |
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
title_short |
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
title_full |
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
title_fullStr |
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
title_full_unstemmed |
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik |
title_sort |
pembangunan modul subjek pencukaian malaysia 1 (p 419) bagi pelajar diploma akauntasi di politeknik |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1783728969178152960 |