Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik

Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan. Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifa...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Md Osman, Siti Zuraidah
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2003
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id my-uthm-ep.9876
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.98762023-09-13T07:26:39Z Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik 2003-09 Md Osman, Siti Zuraidah HJ Public Finance HJ2240-5908 Revenue. Taxation. Internal revenue Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan. Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifat mesra pengguna dan memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengaj aran dan pembelaj aran. Seramai 94 orang pelaj ar di dua buah Politeknik telah dipilih sebagai responden kajian. Borang soal selidik digunakan sebagai instrumen kajian untuk memenuhi objektif dan menjawab persoalan kajian ini. Soal selidik terdiri daripada dua bahagian iaitu bahagian A soalan yang menggunakan skala Likert dan bahagian B yang terdiri daripada item soalan terbuka. Peratusan dan skor min (purata skor) digunakan untuk menjawab persoalan kajian. Dapatan kajian menunjukkan responden bersetuju bahawa rekabentuk modul yang telah dihasilkan bersesuaian dengan proses pengajaran dan pembelajaran bagi pelajar Diploma Akauntansi. Responden juga bersetuju mengenai sifat kebolehlaksanaan dan mesra pengguna modul yang dibangunkan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Modul yang dibangunkanjuga telah memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Oleh yang demikian, diharapkan modul bagi kesemua topik dalam subjek Pencukaian Malaysia 1 dibangunakan pada masa hadapan 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9876/ http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic HJ Public Finance
HJ Public Finance
spellingShingle HJ Public Finance
HJ Public Finance
Md Osman, Siti Zuraidah
Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
description Dewasa ini pre stasi pelaj ar sering diperkatakan dalam dunia pendidikan. Pembangunan modul ini bertujuan mengkaji sarna ada rekabentuk set modul yang dibangunkan bersesuaian dengan proses P&P bagi pelajar Diploma Akauntansi, bersifat kebolehlaksanaan ''feasible'', bersifat mesra pengguna dan memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengaj aran dan pembelaj aran. Seramai 94 orang pelaj ar di dua buah Politeknik telah dipilih sebagai responden kajian. Borang soal selidik digunakan sebagai instrumen kajian untuk memenuhi objektif dan menjawab persoalan kajian ini. Soal selidik terdiri daripada dua bahagian iaitu bahagian A soalan yang menggunakan skala Likert dan bahagian B yang terdiri daripada item soalan terbuka. Peratusan dan skor min (purata skor) digunakan untuk menjawab persoalan kajian. Dapatan kajian menunjukkan responden bersetuju bahawa rekabentuk modul yang telah dihasilkan bersesuaian dengan proses pengajaran dan pembelajaran bagi pelajar Diploma Akauntansi. Responden juga bersetuju mengenai sifat kebolehlaksanaan dan mesra pengguna modul yang dibangunkan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Modul yang dibangunkanjuga telah memenuhi kehendak pelajar dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Oleh yang demikian, diharapkan modul bagi kesemua topik dalam subjek Pencukaian Malaysia 1 dibangunakan pada masa hadapan
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Md Osman, Siti Zuraidah
author_facet Md Osman, Siti Zuraidah
author_sort Md Osman, Siti Zuraidah
title Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
title_short Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
title_full Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
title_fullStr Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
title_full_unstemmed Pembangunan modul subjek pencukaian Malaysia 1 (P 419) bagi pelajar Diploma Akauntasi di politeknik
title_sort pembangunan modul subjek pencukaian malaysia 1 (p 419) bagi pelajar diploma akauntasi di politeknik
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9876/1/24p%20SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9876/2/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9876/3/SITI%20ZURAIDAH%20MD%20OSMAN%20WATERMARK.pdf
_version_ 1783728969178152960