Penghasilan modul pembelajaran berasaskan teori beban kognitif untuk subjek teknologi maklumat dan komunikasi
Kajian pendidikan ini bertujuan untuk membina sebuah modul pembelajaran komputer berdasarkan Teori Beban Kognitif (Sweller, 1998) bagi kegunaan pelajar Tingkatan Lima. Dapatan kajian lepas menunjukkan bahawa ingatan jangka pendek menghadkan bilangan elemen yang boleh ditafsir oleh seseorang individu...
Saved in:
主要作者: | Sow, Lee Sun |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2007
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.utm.my/id/eprint/6460/1/SowLeeSunMFP2007.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
相似書籍
-
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
由: Esa, Norizan
出版: (2002) -
Kesediaan mahasiswa pendidikan Universiti Teknologi Malaysia dalam mengaplikasikan teknologi maklumat dan komunikasi di sekolah
由: Saidin, Nor Farhah
出版: (2014) -
Reka Bentuk Dan Pembangunan Modul Latihan Kemahiran Literasi Maklumat Untuk Guru Perpustakaan Dan Media Berasaskan Model The Big6
由: Razali, Norhayati
出版: (2009) -
Kemahiran Pemikiran Sejarah Melalui
Penggunaan Teknologi Maklumat Dan
Komunikasi (Tmk) Oleh
Guru Pelatih
由: Che Dahalan, Shakila
出版: (2015) -
Penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) dalam pengajaran dan pembelajaran guru Matematik di daerah Johor Bahru
由: Baharuddin, Mohd. Syazwan
出版: (2011)