Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur

<p>Kajian ini adalah satu penyelidikan berkenaan pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti</p><p>pelajar Tingkatan Empat, Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur. Kajian ini</p><p>menyentuh mengenai latar belaka...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zarina Abdullah
Format: thesis
Language:zsm
Published: 2009
Subjects:
Online Access:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=10258
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id oai:ir.upsi.edu.my:10258
record_format uketd_dc
spelling oai:ir.upsi.edu.my:102582024-05-27 Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur 2009 Zarina Abdullah LB Theory and practice of education <p>Kajian ini adalah satu penyelidikan berkenaan pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti</p><p>pelajar Tingkatan Empat, Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur. Kajian ini</p><p>menyentuh mengenai latar belakang kajian yang berkaitan dengan kreativiti pelajar Tingkatan Empat</p><p>di sekolah ini. Ianya juga akan menyentuh berkaitan dengan penyataan masalah dan persoalan kajian</p><p>yang dijalankan. Seterusnya, kajian literatur dilakukan bagi melihat sejauh manakah kajian</p><p>berkaitan dengan kreativiti pelajar dan pengajaran guru dibuat bagi membantu mendapatkan idea serta</p><p>melihat kelebihan dan kekurangan kajian yang lepas. Kajian literatur juga menjelaskan secara</p><p>menyeluruh segala kaitan antara kreativiti dan juga pengajaran guru. Seterusnya dalam kajian ini</p><p>menyentuh tentang metodologi kajian yang digunakan. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatif yang</p><p>mana menggunakan tiga teknik asas iaitu, temubual, pemerhatian dan juga kajian pustaka. Ujian yang</p><p>dilakukan dianalisis dan dikaji bagi mendapatkan data yang akan diterangkan dalam keseluruhan</p><p>kajian ini merupakan dapatan kajian. Secara keseluruhannya, pengkaji telah membuat saranan</p><p>dan analisis yang berkaitan dengan</p><p>kajian ini meliputi pengajaran guru dan juga kreativiti pelajar.</p><p></p> 2009 thesis https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=10258 https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=10258 text zsm closedAccess Masters Universiti Pendidikan Sultan Idris Fakulti Muzik dan Seni Persembahan N/A
institution Universiti Pendidikan Sultan Idris
collection UPSI Digital Repository
language zsm
topic LB Theory and practice of education
spellingShingle LB Theory and practice of education
Zarina Abdullah
Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
description <p>Kajian ini adalah satu penyelidikan berkenaan pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti</p><p>pelajar Tingkatan Empat, Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur. Kajian ini</p><p>menyentuh mengenai latar belakang kajian yang berkaitan dengan kreativiti pelajar Tingkatan Empat</p><p>di sekolah ini. Ianya juga akan menyentuh berkaitan dengan penyataan masalah dan persoalan kajian</p><p>yang dijalankan. Seterusnya, kajian literatur dilakukan bagi melihat sejauh manakah kajian</p><p>berkaitan dengan kreativiti pelajar dan pengajaran guru dibuat bagi membantu mendapatkan idea serta</p><p>melihat kelebihan dan kekurangan kajian yang lepas. Kajian literatur juga menjelaskan secara</p><p>menyeluruh segala kaitan antara kreativiti dan juga pengajaran guru. Seterusnya dalam kajian ini</p><p>menyentuh tentang metodologi kajian yang digunakan. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatif yang</p><p>mana menggunakan tiga teknik asas iaitu, temubual, pemerhatian dan juga kajian pustaka. Ujian yang</p><p>dilakukan dianalisis dan dikaji bagi mendapatkan data yang akan diterangkan dalam keseluruhan</p><p>kajian ini merupakan dapatan kajian. Secara keseluruhannya, pengkaji telah membuat saranan</p><p>dan analisis yang berkaitan dengan</p><p>kajian ini meliputi pengajaran guru dan juga kreativiti pelajar.</p><p></p>
format thesis
qualification_name
qualification_level Master's degree
author Zarina Abdullah
author_facet Zarina Abdullah
author_sort Zarina Abdullah
title Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
title_short Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
title_full Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
title_fullStr Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
title_full_unstemmed Pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Maluri, Kuala Lumpur
title_sort pengajaran guru dalam menggalakkan kreativiti pelajar tingkatan empat sekolah menengah kebangsaan taman maluri, kuala lumpur
granting_institution Universiti Pendidikan Sultan Idris
granting_department Fakulti Muzik dan Seni Persembahan
publishDate 2009
url https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=10258
_version_ 1804890539297865728