Pembangunan dan kebolehlaksanaan modul pengajaran STEM kebarangkalian mudah Tingkatan Dua (STEM-KEBUM)
<p>Kajian ini bertujuanmembangunkansebuahModulPengajaranSTEM</p><p>KebarangkalianMudahTingkatanDua(STEM-KEBUM)danmenilaitahap</p><p>kebolehlaksanaanmodulpengajarantersebut.Kajianinimenggunakanrekabentuk</p><p&...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2023
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=10295 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | <p>Kajian ini bertujuanmembangunkansebuahModulPengajaranSTEM</p><p>KebarangkalianMudahTingkatanDua(STEM-KEBUM)danmenilaitahap</p><p>kebolehlaksanaanmodulpengajarantersebut.Kajianinimenggunakanrekabentuk</p><p>kajianpembangunanberasaskanmodelinstruksiADDIE.Sejumlah103orang</p><p>daripada140orangguruMatematikTingkatanDuadisekitardaerahTemerloh,</p><p>Pahangtelahdipilihsecararawakmudahsebagaisampelkajianini.Kajian</p><p>pembangunaninimelibatkanproseskesahanmukadankandungan,kebolehpercayaan</p><p>dankebolehlaksanaanmodul.Kaedahyangdigunakanuntukmenilaitahapkesahan</p><p>mukadankandunganmoduladalahdenganmendapatkanmaklumbalasdanperatus</p><p>persetujuanpakar.Penilaiantahapkebolehlaksanaanmodulpuladianalisissecara</p><p>deskriptif.Dapatankajianmenunjukkanbahawamodulpengajaranyangdibangunkan</p><p>inimempunyaikesahanmukadankesahankandunganyangtinggidenganpurata</p><p>keseluruhanperatuspersetujuanpakaradalah90.5%dan97.2%masing-masing.</p><p>KebolehpercayaanmoduladalahsangatbaikdengannilaiCronbachsAlpha0.936.</p><p>Modulinijugamempunyaitahapkebolehlaksanaanyangtinggidansangat</p><p>memuaskandengandapatanskorminkeseluruhanadalah4.44dansisihanpiawai</p><p>0.38. Implikasinya,modulpengajaranSTEM-KEBUMinibolehdilaksanakandi</p><p>dalampengajarandanpembelajarantopikKebarangkalianMudahTingkatanDuadan</p><p>seterusnyamenjadipanduankepadaguruuntukmengintegrasikanSTEMdidalam</p><p>pengajaran.</p> |
---|