Tahap kefahaman dan salah konsep terhadap konsep daya dan gerakan dalam kalangan pelajar tingkatan empat (IR)
Kajian ini bertujuan mengenal pasti tahap kefahaman dan salah konsep terhadap konsep Daya dan Gerakan dalam kalangan pelajar tingkatan empat. Reka bentuk kajian yang digunakan ialah deskriptif kuantitatif berbentuk tinjauan. Ujian pencapaian FCIspm telah diadaptasi daripada Inventori Konsep Daya (Fo...
Saved in:
Main Author: | Ahmad Tarmimi Ismail@Ilias |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=1758 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Mengenalpasti kategori salah konsep mengenai konsep daya Newton merentasi jantina dan etnik di kalangan pelajar tingkatan lima sains di sekolah-sekolah menengah daerah Kulai dengan menggunakan inventori konsep daya hestenes yang telah diubahsuai
by: Hashim, Yusof
Published: (1994) -
Pengajaran dan pembelajaran fizik secara aktif menggunakan kaedah makmal berasaskan mikrokomputer bagi topik daya dan gerakan (IR)
by: Abd Hadi Harun
Published: (2005) -
Corak gaya kognitif dan tahap penguasaan konsep daya newtonian di kalangan pelajar tingkatan enam
by: Low, Fee Ngoo
Published: (2009) -
Kefahaman dan kesilapan pelajar Tingkatan Empat mengenai konsep-konsep asas kebarangkalian (IR)
by: Nor Azlina Alias
Published: (2014) -
Pembinaan modul multimedia fizik tingkatan empat bagi topik haba dan keberkesanannya (IR)
by: Wan Raniza Razali
Published: (2007)