Pola asuhan dalam pemerolehan bahasa kanak-kanak tadika bandar Palembang Indonesia (IR)
Kajian ini bertujuan untuk melihat hubungan pola asuhan ibu bapa dengan pemerolehan bahasa kanak-kanak berlandaskan teori Halliday (1984). Teori ini menekankan pemerolehan bahasa kanak-kanak berdasarkan tujuh fungsi bahasa. Ketujuh-tujuh fungsi bahasa ini dijadikan konstruk pemboleh ubah bersandar k...
Saved in:
Main Author: | Soeparno, Nofita Anggraini |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=2314 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Hubungan antara gaya keibubapaan berpendidikan tinggi dengan tahap kecerdasan emosi kanak-kanak tadika
by: Siti Rahayu Isha
Published: (2018) -
Pemerdagangan wanita dan kanak-kanak ke Indonesia: Kajian kes Kepulauan Riau
by: Siregar, Hadin Musa
Published: (2015) -
Pembinaan dan validasi Instrumen Perkembangan Sosioemosi Kanak-Kanak Prasekolah menggunakan model pengukuran Rasch (IR)
by: Mohd Sahardi Ismail
Published: (2018) -
Kajian kes tahap perapatan dan rasa selamat dalam kalangan kanak-kanak di sebuah prasekolah (IR)
by: Syarifah Ratna Sari Syed Mohd Zain
Published: (2015) -
Mitos tentang kanak-kanak dan ibu bapa dalam iklan produk susu formula di Malaysia (IR)
by: Mohd Ridhuan Ismail
Published: (2013)