Imej konsep pendaraban murid tahun tiga menggunakan teknik pembelajaran karton telur (IR)
<p>Penyelidikan ini bertujuan mengkaji imej konsep pendaraban murid tahun tiga sebelum dan selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Kaedah kualitatif yang melibatkan temu bual separa berstruktur digunakan dalam penyelidikan ini.Sampel penyelidikan terdiri daripada enam ora...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2017
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3037 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | <p>Penyelidikan ini bertujuan mengkaji imej konsep pendaraban murid tahun tiga sebelum dan selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Kaedah kualitatif yang melibatkan temu bual separa berstruktur digunakan dalam penyelidikan ini.Sampel penyelidikan terdiri daripada enam orang murid tahun tiga yang membentuk imej konsep pendaraban sebagai sifir yang tidak berpadanan dengan definisi konsep.Data dianalisis melalui jawapan Kertas Soalan Bertulis I dan II, dan Temu bual I dan II.Dapatan penyelidikan memperihalkan bahawa imej konsep pendaraban kesemua sampel yang tidak berpadanan dengan definisi konsep sebelum menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur telah berubah kepada imej konsep pendaraban yang berpadanan dengan definisi konsep. Imej konsep pendaraban sebagai konsep pertambahan berulang dapat dibentuk dalam minda kesemua sampel selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Penyelidikan juga mendapati sampel dapat mentakrifkan</p> |
---|