Perbandingan kaedah koperatif model TGT dan STAD terhadap minat, motivasi, pencapaian dan KBAT mata pelajaran Sejarah (IR)
Kajian ini bertujuan membandingkan kaedah pembelajaran Koperatif model TGT (Teams Games Tournament) dan kaedah Pembelajaran Koperatif model STAD (Students Team Achievement) dalam Sejarah. Perbandingan yang dilakukan melibatkan minat, motivasi, pencapaian akademik dan kemahiran berfikir aras tinggi (...
Saved in:
主要作者: | Ruzianah Misman |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2017
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3340 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Keberkesanan pembelajaran model koperatif STAD meningkatkan minat, keyakinan dan pencapaian pelajar dalam pendidikan seni visual (IR)
由: Azman Ab.Rahim@Ibrahim
出版: (2018) -
Kesan model STAD terhadap nilai patriotisme, sikap dan kemahiran berkomunikasi pelajar dalam mata pelajaran sejarah /
由: Azwani Ismail
出版: (2012) -
Pengaruh pengajaran guru dan sikap akademik pelajar terhadap penguasaan KBAT bagi mata pelajaran Sejarah
由: Tika Ali Ashmad
出版: (2018) -
Kesan pembelajaran koperatif STAD ke atas sikap, kesedaran metakognisi, atribusi pencapaian, dan pencapaian dalam mata pelajaran Pengetahuan Agama Islam /
由: Rosnah Ismail -
Penguasaan, sikap dan minat murid terhadap Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) bagi mata pelajaran matematik sekolah rendah
由: Dahuri, Mahaida
出版: (2021)