Kesan penggunaan modul 3K dalam pembelajaran pemahaman komsas

Kajian ini bertujuan mengkaji kesan pendekatan pembelajaran menggunakan Modul3K terhadap skor markah Soalan Pemahaman KOMSAS dan skor markah SoalanPemahaman KOMSAS berdasarkan aras soalan Kemahiran Berfikir Aras Rendah(KBAR) dan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT). Kaedah eksperimen kuasidigunakan...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Nor Akma Mat Nawi
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2019
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5130
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan mengkaji kesan pendekatan pembelajaran menggunakan Modul3K terhadap skor markah Soalan Pemahaman KOMSAS dan skor markah SoalanPemahaman KOMSAS berdasarkan aras soalan Kemahiran Berfikir Aras Rendah(KBAR) dan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT). Kaedah eksperimen kuasidigunakan dalam kajian ini. Sampel kajian terdiri daripada 50 murid Tingkatan Empatdi sebuah sekolah dalam daerah Segambut, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.Kajian ini menggunakan ujian pra, ujian pasca dan soal selidik sebagai instrumenkajian. Sampel kajian dibahagikan kepada dua kumpulan secara rawak terdiridaripada 25 murid kumpulan kawalan dan 25 murid kumpulan rawatan. Ujian-t dananalisis deskriptif digunakan untuk menganalisis data kajian. Dapatan kajianmenunjukkan tidak terdapat perbezaan min yang signifikan, iaitu, (p>0.05) bagi skormarkah Soalan Pemahaman KOMSAS (Konvensional) kumpulan kawalan dankumpulan rawatan dalam ujian pra. Namun, terdapat perbezaan min yang signifikan,iaitu, (p