Penggunaan media sosial dan kesannya terhadap ekuiti jenama bagi perusahaan kecil dan sederhana di Malaysia

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji faktor-faktor yang mempengaruhi penggunaanmedia sosial dalam kalangan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) di Malaysia dan kesannya terhadapekuiti jenama. Kajian ini juga menentukan peranan pengalaman menggunakan media sosialsebagai penyederhana dalam hubungan ant...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Syaharizad Abdul Razak
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2018
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5416
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan untuk mengkaji faktor-faktor yang mempengaruhi penggunaanmedia sosial dalam kalangan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) di Malaysia dan kesannya terhadapekuiti jenama. Kajian ini juga menentukan peranan pengalaman menggunakan media sosialsebagai penyederhana dalam hubungan antara penggunaan media sosial dengan ekuiti jenama berdasarkanModel Penerimaan Teknologi (TAM) dan Model Ekuiti Jenama Berasaskan Pelanggan (CBBE). Kajianini menggunakan pendekatan kuantitatif dan sampel kajian telah dipilih dalam kalangan PKS diMalaysia dengan menggunakan kaedah persampelan rawak mudah. Sebanyak 212 borang soal selidik telahdikumpulkan dan data dianalisis menggunakan statistik deskriptif dan analisis PermodelanPersamaan Struktur Kuasa Dua Terkecil Separa (SEM-PLS). Dapatan kajian membuktikan faktor-faktor kebergunaan ( = 0.144; p