Hubungan antara kemudahgunaan, kebergunaan dan keseronokan dengan sikap terhadap realiti berperanta(AR) dalam kalangan murid bagi subjek Bahasa Inggeris
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenalpasti hubungan kemudahgunaan, kebergunaan dan keseronokandengan sikap terhadap penggunaan Augmented Reality (AR) dalam pembelajaran subjek BahasaInggeris. Kerangka konseptual kajian ini dibina dengan berpandukan Technology AcceptanceModel oleh Davis. Sampel k...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
التنسيق: | thesis |
اللغة: | zsm |
منشور في: |
2019
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5431 |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
الملخص: | Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenalpasti hubungan kemudahgunaan, kebergunaan dan keseronokandengan sikap terhadap penggunaan Augmented Reality (AR) dalam pembelajaran subjek BahasaInggeris. Kerangka konseptual kajian ini dibina dengan berpandukan Technology AcceptanceModel oleh Davis. Sampel kajian terdiri daripada 60 orang murid tahun lima di salah sebuahsekolah di daerah Parit Buntar, Perak. Kaedah kuantitatif dengan reka bentuk kajian kes telahdigunakan. Instrumen kajian terdiri daripada satu set soal selidik telah digunakan. Dataempirikal kajian dianalisis dengan menggunakan analisis deskriptif dan inferens. Analisisdeskriptif menerangkan faktor- faktor demografi murid manakala statistik inferens iaitukorelasi digunakan untuk menjelaskan hubungan antara pemboleh ubah yang dikaji. Dapatan kajianmenunjukkan bahawa terdapat hubungan signifikan yang positif antara konstruk kemudahgunaan(PEOU) (r=0.830, p |
---|