Kesan modul pembentukan amalan profesionalisme terhadap amalan profesionalisme guru pra perkhidmatan

Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk e...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Noredayu Ariff
格式: thesis
语言:zsm
出版: 2018
主题:
在线阅读:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5791
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk eksperimen kuasi teknik pra ujian-pasca ujiandengan kumpulan kawalan dan kumpulan rawatan. Bagi kumpulan kawalan, kaedah kuliahdilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Bagi kumpulan rawatan, kaedah penggunaan ModulPembentukan Amalan Profesionalisme dilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Data tahapamalan profesionalisme dikumpulkan dengan pelaksanaan ujian pra dan ujian pasca, menggunakaninstrumen ujian kajian kes. Seramai 70 orang guru pra perkhidmatan dipilih sebagai subjekkajian melalui kaedah pensampelan intact class dari program ISMP Keusahawanan dan Perdagangan(n=35) dan program ISMP Pengurusan Perniagaan (n=35). Dapatan kajian menunjukkan bahawaterdapat perbezaan yang signifikan bagi skor min ujian pra dan ujian pasca bagi kumpulan kawalanberdasarkan nilai t(34),p=0.00)=16.14,p