Kesan pelaksanaan pembelajaran berasaskan masalah terhadap pemikiran kritis dan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran prinsip perakaunan
Kajian ini bertujuan mengenal pasti kesan pembelajaran berasaskan masalah (PBM) terhadap pemikiran kritis dan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran Prinsip Perakaunan. Pendekatan kuantitatif dengan reka bentuk kuasi eksperimen telah digunakan dalamkajian ini. Sampel terdiri daripada 31 orang pelaj...
Saved in:
Main Author: | Siti Faridah Shafii |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5794 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kepelbagaian gaya pembelajaran dan hubungannya dengan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran prinsip perakaunan
by: Azfariza Abdul Rahim
Published: (2007) -
Perlaksanaan penilaian berasaskan sekolah (PBS) bagi mata pelajaran prinsip perakaunan: satu kajian delphi
by: Wan Mohd Helmi Wan Hanafi
Published: (2012) -
Sumbangan input-persekitaran terhadap pencapaian mata pelajaran Prinsip Perakaunan di Pantai Barat Sabah (IR)
by: Kuan, Hee Pit
Published: (2014) -
Kesediaan kaedah pengajaran pembelajaran berasaskan masalah (PBM) guru prinsip perakaunan dan pencapaian pelajar /
by: Rasidah Mohamad Yusop -
Amalan kemahiran belajar dan hubungannya dengan pencapaian mata pelajaran Prinsip Perakaunan di daerah Kuala Kangsar
by: Zarina Biduan
Published: (2006)