Pengaruh penerimaan teknologi budaya organisasi dan kualiti perkhidmatan terhadap aplikasi perkhidmatan 1BestariNet

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pengaruh faktor penerimaan teknologi, budaya organisasi dan kualiti perkhidmatan terhadap aplikasi perkhidmatan1BestariNet dalam kalangan guru sekolah rendah di Pulau Pinang. Kajian kuantitatif inimenggunakan soal selidik yang telah diedarkan kepada 314 or...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Mohd Hafez Kamarudin
格式: thesis
语言:zsm
出版: 2018
主题:
在线阅读:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6094
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pengaruh faktor penerimaan teknologi, budaya organisasi dan kualiti perkhidmatan terhadap aplikasi perkhidmatan1BestariNet dalam kalangan guru sekolah rendah di Pulau Pinang. Kajian kuantitatif inimenggunakan soal selidik yang telah diedarkan kepada 314 orang responden secara rawaksistematik. Data telah dianalisis menggunakan statistik deskriptif dan inferens. Dapatankajian menunjukkan sebanyak 80.2 peratus variasi di dalam aplikasi perkhidmatan 1BestariNetditerangkan oleh pemboleh ubah bebas. Empat pemboleh ubah bebas iaitu prestasi ( =0.781; p=0.00),kreativiti (=0.217; p=0.016), ganjaran (= 0.078; p=0.017) dan komunikasi (= 0.105;p=0.002) mempunyai pengaruh yang signifikan terhadap aplikasi perkhidmatan 1BestariNet.Kesimpulannya, kajian ini amat penting bagi memastikan pengaplikasian talian internet yangdisediakan digunakan sepenuhnya dan ditambah baik oleh pihak Kementerian PendidikanMalaysia. Selain itu, kajian ini memberi impak kepada bidang ilmu sedia ada denganpenghasilan model Aplikasi 1BestariNet melalui integrasi kajian-kajian terdahulu.