Keberkesanan animasi pelebih-lebihan serta kemahiran berfikir kritis dan kreatif dalam perisian kursus Matematik tingkatan satu
Kajian ini dijalankan untuk menilai keberkesanan perisian kursus animasi yangmenggunakan prinsip pelebih-lebihan dalam pembangunan kemahiran berfikir kritisdan kreatif (KBKK) pelajar bagi topik integer Matematik Tingkatan 1. Secara khusus,keberkesanan perisian kursus animasi menggunakan prinsip pele...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
語言: | zsm |
出版: |
2018
|
主題: | |
在線閱讀: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6127 |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini dijalankan untuk menilai keberkesanan perisian kursus animasi yangmenggunakan prinsip pelebih-lebihan dalam pembangunan kemahiran berfikir kritisdan kreatif (KBKK) pelajar bagi topik integer Matematik Tingkatan 1. Secara khusus,keberkesanan perisian kursus animasi menggunakan prinsip pelebih-lebihan dinilaidaripada aspek pencapaian Matematik, penguasaan KBKK, dan motivasi pelajar.Reka bentuk kajian adalah reka bentuk eksperimen yang terdiri daripada ujian pra danujian pasca. Ujian statistik ANOVA satu hala digunakan untuk menganalisis data.Sampel kajian pula terdiri daripada 120 orang pelajar Tingkatan 1 yang dipilihdaripada tiga buah sekolah di daerah Hilir Perak dan Kuala Kangsar, Perak. Dapatankajian menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan bagi pencapaian Matematik(M=69.78, SP=15.1, p |
---|