Pola pengajaran Tarannum Al-Quran di Sarawak
Dalam pengajaran tilawah al-Quran, antara kaedah yang sering digunakan ialahtalaqqi dan musyafahah di mana guru perlu memberikan contoh bacaan kepadamurid dan kemudian para murid mengikuti bacaan guru beramai-ramai. Dalammelahirkan guru yang berkualiti, guru seharusnya dapat menunjukkan contohbacaan...
Saved in:
主要作者: | Muhd Syahazizamir Sahmat |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2021
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=7001 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Penilaian pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran tarannum al-Quran di Kuala Lumpur dan Selangor (IR)
由: Mazhair Shahroz Muhasip
出版: (2014) -
Metodologi pengajaran al-Quran sekolah menengah (IR)
由: Misnan Jemali
出版: (2006) -
Hubungan antara amalan pengajaran guru dalam ayat kefahaman pengajian Al-Quran dengan penghayatan Al-Quran murid tingkatan empat di SMKA di Sabah (IR)
由: Naziratul Izzati Ani
出版: (2016) -
Amalan pengajaran guru dalam pengajaran dan pembelajaran tilawah al-Qur'an sekolah-sekolah menengah (IR)
由: Misnan Jemali
出版: (2008) -
Pengetahuan Pedagogikal Kandungan (PPK) pengajaran tajwid al-Quran dalam kalangan guru kelas khas kemahlran membaca dan menghafaz al-Quran (KKQ) di Lembah Klang (IR)
由: Jahidih Saili
出版: (2015)