Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah

<p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p&...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sharina Md. Tahir
Format: thesis
Language:zsm
Published: 2014
Subjects:
Online Access:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id oai:ir.upsi.edu.my:9929
record_format uketd_dc
spelling oai:ir.upsi.edu.my:99292024-03-19 Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah 2014 Sharina Md. Tahir HQ The family. Marriage. Woman <p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p>menghasilkan sesuatu pengalaman yang membolehkan murid-murid celik teknologi dan memberikan</p><p>mereka pengalaman mengendalikan pelbagai alat tangan dan bahan. Keadaan fizikal bengkel Kemahiran</p><p>Hidup merupakan elemen penting dalam mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran</p><p>terutamanya dalam bidang kelengkapan, keselamatan dan persekitaran. Aspek ini akan meningkatkan</p><p>tumpuan dan minat murid untuk belajar. Oleh itu, kajian ini dijalankan untuk mengetahui persepsi</p><p>murid terhadap bengkel. Hasil kajian mendapati bahawa faktor keselamatan dan kelengkapan di dalam</p><p>bengkel Kemahiran Hidup boleh mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran. Diharap dengan</p><p>maklumat yang diperolehi daripada basil kajian, Iangkah-Iangkah serta pendekatan yang sesuai</p><p>dapat dikenalpasti untuk meningkatkan kesempurnaan bengkel bagi mewujudkan keberkesanan pengajaran</p><p>dan pembelajaran sekolah terbabit. Selain itu, kajian ini juga diharap dapat dijadikan sebagai satu</p><p>garis panduan untuk kajian yang seterusnya dimasa akan datang.</p><p></p> 2014 thesis https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 text zsm closedAccess Masters Universiti Pendidikan Sultan Idris Fakulti Pembangunan Manusia N/A
institution Universiti Pendidikan Sultan Idris
collection UPSI Digital Repository
language zsm
topic HQ The family
Marriage
Woman
spellingShingle HQ The family
Marriage
Woman
Sharina Md. Tahir
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
description <p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p>menghasilkan sesuatu pengalaman yang membolehkan murid-murid celik teknologi dan memberikan</p><p>mereka pengalaman mengendalikan pelbagai alat tangan dan bahan. Keadaan fizikal bengkel Kemahiran</p><p>Hidup merupakan elemen penting dalam mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran</p><p>terutamanya dalam bidang kelengkapan, keselamatan dan persekitaran. Aspek ini akan meningkatkan</p><p>tumpuan dan minat murid untuk belajar. Oleh itu, kajian ini dijalankan untuk mengetahui persepsi</p><p>murid terhadap bengkel. Hasil kajian mendapati bahawa faktor keselamatan dan kelengkapan di dalam</p><p>bengkel Kemahiran Hidup boleh mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran. Diharap dengan</p><p>maklumat yang diperolehi daripada basil kajian, Iangkah-Iangkah serta pendekatan yang sesuai</p><p>dapat dikenalpasti untuk meningkatkan kesempurnaan bengkel bagi mewujudkan keberkesanan pengajaran</p><p>dan pembelajaran sekolah terbabit. Selain itu, kajian ini juga diharap dapat dijadikan sebagai satu</p><p>garis panduan untuk kajian yang seterusnya dimasa akan datang.</p><p></p>
format thesis
qualification_name
qualification_level Master's degree
author Sharina Md. Tahir
author_facet Sharina Md. Tahir
author_sort Sharina Md. Tahir
title Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
title_short Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
title_full Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
title_fullStr Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
title_full_unstemmed Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
title_sort persepsi murid terhadap bengkel kemahiran hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
granting_institution Universiti Pendidikan Sultan Idris
granting_department Fakulti Pembangunan Manusia
publishDate 2014
url https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929
_version_ 1794025779407880192