Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah
<p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p&...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
oai:ir.upsi.edu.my:9929 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
oai:ir.upsi.edu.my:99292024-03-19 Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah 2014 Sharina Md. Tahir HQ The family. Marriage. Woman <p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p>menghasilkan sesuatu pengalaman yang membolehkan murid-murid celik teknologi dan memberikan</p><p>mereka pengalaman mengendalikan pelbagai alat tangan dan bahan. Keadaan fizikal bengkel Kemahiran</p><p>Hidup merupakan elemen penting dalam mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran</p><p>terutamanya dalam bidang kelengkapan, keselamatan dan persekitaran. Aspek ini akan meningkatkan</p><p>tumpuan dan minat murid untuk belajar. Oleh itu, kajian ini dijalankan untuk mengetahui persepsi</p><p>murid terhadap bengkel. Hasil kajian mendapati bahawa faktor keselamatan dan kelengkapan di dalam</p><p>bengkel Kemahiran Hidup boleh mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran. Diharap dengan</p><p>maklumat yang diperolehi daripada basil kajian, Iangkah-Iangkah serta pendekatan yang sesuai</p><p>dapat dikenalpasti untuk meningkatkan kesempurnaan bengkel bagi mewujudkan keberkesanan pengajaran</p><p>dan pembelajaran sekolah terbabit. Selain itu, kajian ini juga diharap dapat dijadikan sebagai satu</p><p>garis panduan untuk kajian yang seterusnya dimasa akan datang.</p><p></p> 2014 thesis https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 text zsm closedAccess Masters Universiti Pendidikan Sultan Idris Fakulti Pembangunan Manusia N/A |
institution |
Universiti Pendidikan Sultan Idris |
collection |
UPSI Digital Repository |
language |
zsm |
topic |
HQ The family Marriage Woman |
spellingShingle |
HQ The family Marriage Woman Sharina Md. Tahir Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
description |
<p>Pelajaran Kemahiran Hidup adalah mata pelajaran dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) yang dirancang untuk membolehkan</p><p>murid-murid menggunakan pelbagai alat dan bahan serta melalui berbagai bagai teknik untuk</p><p>menghasilkan sesuatu pengalaman yang membolehkan murid-murid celik teknologi dan memberikan</p><p>mereka pengalaman mengendalikan pelbagai alat tangan dan bahan. Keadaan fizikal bengkel Kemahiran</p><p>Hidup merupakan elemen penting dalam mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran</p><p>terutamanya dalam bidang kelengkapan, keselamatan dan persekitaran. Aspek ini akan meningkatkan</p><p>tumpuan dan minat murid untuk belajar. Oleh itu, kajian ini dijalankan untuk mengetahui persepsi</p><p>murid terhadap bengkel. Hasil kajian mendapati bahawa faktor keselamatan dan kelengkapan di dalam</p><p>bengkel Kemahiran Hidup boleh mempengaruhi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran. Diharap dengan</p><p>maklumat yang diperolehi daripada basil kajian, Iangkah-Iangkah serta pendekatan yang sesuai</p><p>dapat dikenalpasti untuk meningkatkan kesempurnaan bengkel bagi mewujudkan keberkesanan pengajaran</p><p>dan pembelajaran sekolah terbabit. Selain itu, kajian ini juga diharap dapat dijadikan sebagai satu</p><p>garis panduan untuk kajian yang seterusnya dimasa akan datang.</p><p></p> |
format |
thesis |
qualification_name |
|
qualification_level |
Master's degree |
author |
Sharina Md. Tahir |
author_facet |
Sharina Md. Tahir |
author_sort |
Sharina Md. Tahir |
title |
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
title_short |
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
title_full |
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
title_fullStr |
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
title_full_unstemmed |
Persepsi murid terhadap bengkel Kemahiran Hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
title_sort |
persepsi murid terhadap bengkel kemahiran hidup mengikut faktor kelengkapan, keselamatan dan persekitaran di sekolah rendah |
granting_institution |
Universiti Pendidikan Sultan Idris |
granting_department |
Fakulti Pembangunan Manusia |
publishDate |
2014 |
url |
https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9929 |
_version_ |
1794025779407880192 |