Pengaruh sokongan, pembelajaran aturan kendiri, orientasi matlamat kendiri terhadap penglibatan dan pencapaian akademik pelajaran di pantai barat Sabah
Kajian ini menyelidik pengaruh struktural antara sokongan akademik dan sokongan emosi daripada guru, ibu bapa, dan rakan sebaya terhadap penglibatan pelajar dan pencapaian akademik secara langsung dan tidak langsung melalui pembelajaran aturan kendiri dan orientasi matlamat kendiri. Satu kajian rent...
Saved in:
主要作者: | Azman Othman |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English English |
出版: |
2016
|
主題: | |
在線閱讀: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39290/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39290/2/FULLTEXT.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
相似書籍
-
Pemahaman Guru Tabika Terhadap Teknik Scaffolding Dan Pelaksanaannya Dalam
Aktiviti Membaca
由: Mohamad, Siti Sharipah
出版: (2020) -
Perbandingan Keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah Dan Sikap Pengajaran Guru Antara Sekolah Kebangsaan Dengan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina : Kajian Kes Di Tawau, Sabah
[LB1131. A713 2008 f rb].
由: Yuddin, Aripin
出版: (2008) -
The mediating effect of self-concept in the relationships between attachment, social support and global self-growth among adolescents
由: Chua, Yee Chii
出版: (2018) -
Sikap dan kemahiran guru prasekolah dalam penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi berasaskan komputer dalam proses pengajaran awal Sains
由: Dg. Mariam Hassan
出版: (2015) -
Pengaruh latar belakang kanak-kanak usia 4-9 tahun terhadap lukisan figura
由: Yek Rong Ing
出版: (2023)