Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah
Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan aktiviti 'Brain Gym' terhadap perkembangan kognitifkanak-kanak prasekolah secara keseluruhan This quasi-experimental research was aimed at assessing the effectiveness of 'Brain Gym' activities on the...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
التنسيق: | أطروحة |
اللغة: | English |
منشور في: |
2010
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | http://eprints.usm.my/29509/1/Kesan_aktiviti_%27brain_gym%27_terhadap_perkembangan_kognitif_kanak-kanak_prasekolah.pdf |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
id |
my-usm-ep.29509 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.295092017-02-10T10:01:19Z Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah 2010 Goh, Siew Siew L Education (General) Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan aktiviti 'Brain Gym' terhadap perkembangan kognitifkanak-kanak prasekolah secara keseluruhan This quasi-experimental research was aimed at assessing the effectiveness of 'Brain Gym' activities on the cognitive development of children at the preschool level in the following aspects: classification, seriation, concept of numbers, number operations, concept of time, concept of space and problem solving skills. 2010 Thesis http://eprints.usm.my/29509/ http://eprints.usm.my/29509/1/Kesan_aktiviti_%27brain_gym%27_terhadap_perkembangan_kognitif_kanak-kanak_prasekolah.pdf application/pdf en public masters USM Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Goh, Siew Siew Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah |
description |
Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan
aktiviti 'Brain Gym' terhadap perkembangan kognitifkanak-kanak prasekolah secara
keseluruhan
This quasi-experimental research was aimed at assessing the effectiveness of
'Brain Gym' activities on the cognitive development of children at the preschool
level in the following aspects: classification, seriation, concept of numbers, number
operations, concept of time, concept of space and problem solving skills.
|
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Goh, Siew Siew |
author_facet |
Goh, Siew Siew |
author_sort |
Goh, Siew Siew |
title |
Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah |
title_short |
Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah |
title_full |
Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah |
title_fullStr |
Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah |
title_full_unstemmed |
Kesan Aktiviti'Brain Gym' Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah |
title_sort |
kesan aktiviti'brain gym' terhadap
perkembangan kognitif kanak-kanak
prasekolah |
granting_institution |
USM |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.usm.my/29509/1/Kesan_aktiviti_%27brain_gym%27_terhadap_perkembangan_kognitif_kanak-kanak_prasekolah.pdf |
_version_ |
1747820160680460288 |