Effects Of Text Types And Reading Strategies On Reading Comprehension Performance

Fokus utama kajian ini adalah untuk menyiasat sama ada kaedah teks naratif, teks ekspositori, dan kesedaran strategi membaca memberi kesan terhadap prestasi kefahaman bacaan. Sebanyak 31 orang pelajar sekolah menengah di sebuah sekolah Iraq di Kuala Lumpur menyertai kajian ini. Sekolah tersebut d...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Abdualameer, Rasha Talib
格式: Thesis
語言:English
出版: 2016
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/31657/1/Rasha_Med.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Fokus utama kajian ini adalah untuk menyiasat sama ada kaedah teks naratif, teks ekspositori, dan kesedaran strategi membaca memberi kesan terhadap prestasi kefahaman bacaan. Sebanyak 31 orang pelajar sekolah menengah di sebuah sekolah Iraq di Kuala Lumpur menyertai kajian ini. Sekolah tersebut dipilih kerana ia terletak bawah bidang kuasa Kementerian Pendidikan Iraq. The main focus of this study is to investigate how narrative and expository texts and the awareness of reading strategies affect the performance of reading comprehension. Thirty first-stage secondary students studying at the Iraqi school in Kuala Lumpur, Malaysia, took part in this survey.