Kesan Pembelajaran Sains Berasaskan Isu Sosiosaintifik Dengan Nilai Islam Ke Atas Sikap, Nilai Murni Dan Kemahiran Berfikir Kritis Pelajar Sekolah Menengah Tingkatan Empat
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji kesan pembelajaran sains berasaskan isu sosiosaintifik dengan nilai Islam (PSBIS-NI) ke atas sikap terhadap isu sosiosaintifik, nilai murni dan kemahiran berfikir kritis pelajar sekolah menengah tingkatan empat. PSBIS-NI merupakan kaedah pembelajaran sains yang me...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2017
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/45483/1/RAHIMAWATI%20ABD.%20RAHIM.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kajian ini bertujuan untuk mengkaji kesan pembelajaran sains berasaskan isu sosiosaintifik dengan nilai Islam (PSBIS-NI) ke atas sikap terhadap isu sosiosaintifik, nilai murni dan kemahiran berfikir kritis pelajar sekolah menengah tingkatan empat. PSBIS-NI merupakan kaedah pembelajaran sains yang memfokuskan isu sosiosaintifik dengan kesepaduan nilai Islam, dan dilaksanakan dalam situasi pembelajaran sains selepas sekolah. Sebuah modul pembelajaran dibina berasaskan Model Konseptual PSBIS-NI sebagai rujukan untuk intervensi PSBIS-NI. Reka bentuk Pra-eksperimen: Ujian Pra-Ujian Pos Satu Kumpulan digunakan dalam kajian ini. Kesan PSBIS-NI terhadap ketiga-tiga variabel diukur dalam ujian pra, ujian pos dan ujian pos lanjutan. |
---|