Pola interaksi sosial dalam kalangan murid multi etnik di sekolah menengah kebangsaan [LB1617.M2 N162 2006 f rb]

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji pola interaksi sosial dalam kalangan murid pelbagai etnik iaitu Melayu, Cina dan India dari Sekolan Rendah Kebangsaaan, Sekolah Kebangsaan, Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil di Sekolah Menengah Kebangsaaan yang mempunyai persekitaran multi-etnik d...

وصف كامل

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف الرئيسي: Mohd Yusof, Najeemah
التنسيق: أطروحة
اللغة:English
منشور في: 2006
الموضوعات:
الوصول للمادة أونلاين:http://eprints.usm.my/7785/1/POLA_INTERAKSI_SOSIAL_DALAM__KALANGAN_MURID____PELBAGAI_ETNIK_DI_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SEKITAR_SUNGAI_PETANI%2C_KEDAH.pdf
الوسوم: إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
الوصف
الملخص:Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji pola interaksi sosial dalam kalangan murid pelbagai etnik iaitu Melayu, Cina dan India dari Sekolan Rendah Kebangsaaan, Sekolah Kebangsaan, Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil di Sekolah Menengah Kebangsaaan yang mempunyai persekitaran multi-etnik di Daerah Sungai Petani, Kedah. Teori Hubungan, Teori Pilihan Rasional dan Teori Ekologi Perkembangan Bronfenbrenner telah digunakan sebagai teori latar kajian. Sampel kajian terdiri daripada 720 murid dari Tingkatan 1, 2 dan 4. Kajian mengaplikasikan Model Qual-Quan untuk menjawab soalan kajian.