Tahap kepuasan bekerja dan motivasi kerja di kalangan pekerja industry pelancongan
Kajian ini berkaitan dengan tahap Kepuasan Bekeija dan Motivasi di kalangan pekeija di dalam Industri Pelancongan yang berbentuk kajian deskriptif. Teori Kepuasan Bekeija dan Teori Motivasi Herzberg telah digunakan sebagai asas kepada kajian ini. Dua agensi telah diambil sebagai tempat kajian....
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English English English |
出版: |
2002
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.uthm.edu.my/7375/1/24p%20NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7375/2/NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7375/3/NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB%20WATERMARK.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini berkaitan dengan tahap Kepuasan Bekeija dan Motivasi di kalangan
pekeija di dalam Industri Pelancongan yang berbentuk kajian deskriptif. Teori
Kepuasan Bekeija dan Teori Motivasi Herzberg telah digunakan sebagai asas kepada
kajian ini. Dua agensi telah diambil sebagai tempat kajian. Sampel telah diambil dari
keseluruhan populasi untuk pengumpulan data. Borang soal selidik digunakan sebagai
instrumen untuk pengumpulan data. Kajian ini menggunakan perisian Microsoft Excel
untuk analisis data. Dapatan kajian menunjukkan skor min kepuasan bekeija berada di
tahap sederhana (min = 2.97). Melalui kajian yang dijalankan pengkaji mendapati
keadaan penyelenggaraan memperolehi tahap kepuasan yang rendah. Oleh itu beberapa
cadangan telah diusulkan untuk memperbaiki tahap yang lemah ini. |
---|