Modul pembelajaran kadar kendiri perisian lembaran elektronik (MS Excel) bagi matapelajaran pengenalan komputer (P104) untuk meningkatkan kemahiran teknologi maklumat di kalangan pelajar diploma perakaunan politeknik
Pcngetahuan pcrisian lcmbaran elektronik (Ms 1'.,xcel) merupakan pengetahuan asas bagi perisian perakaunan berkomputer. la bukan sahaja memudahkan t11gasan harian seorang akawltan, tetapi juga sebagai memenuhi pennintaan kcmahiran tcknologi maklumat (IT) di pasaran kerjaya yang penuh cabaran. K...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
التنسيق: | أطروحة |
اللغة: | English English English |
منشور في: |
2002
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | http://eprints.uthm.edu.my/7457/1/24p%20SITI%20ZAKIAH%20ABU%20BAKAR.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7457/2/SITI%20ZAKIAH%20ABU%20BAKAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7457/3/SITI%20ZAKIAH%20ABU%20BAKAR%20WATERMARK.pdf |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
الملخص: | Pcngetahuan pcrisian lcmbaran elektronik (Ms 1'.,xcel) merupakan pengetahuan asas bagi perisian perakaunan berkomputer. la bukan sahaja memudahkan t11gasan harian seorang akawltan, tetapi juga sebagai memenuhi pennintaan kcmahiran tcknologi maklumat (IT) di pasaran kerjaya yang penuh cabaran. Kajian awal mendapati kebanyakan pelajar perakaunan di politeknik kurang berpengetahuan meng!,'lll1akan perisian lembaran elektronik (Ms Excel) bagi matapelajaran Pengenalan Komputer
(Pl04). Oleh itu, Modul Pembelajaran Kadar Kendiri Lembaran Elekronik (Ms Excel), dihasilkan bagi membantu meningkatkan pengetahuan dan kemahiran mereka. Modul bcrkenaan telah diedarkan kepada 50 orang pelajar diploma perakaunan. Pengetahuan mereka diukur berdasarkan peningkatan pencapaian markah ujian pra dan markah ujian pos. Setelah itu, merekajuga diminta untuk memberikan pendapat mengenai modul yang dihasilkan menerusi borang soal selidik yang disediakan. Hasil kajian mendapati bahawa terdapatnya peningkatan pengetahuan perisian lembaran elektronik (Ms Excel) berdasarkan pencapaian markah ujian pra dan ujian pos. Selain itu, para pelajar mcnw1jukkan sikap dan motivasi yang sangat positifsemasa mengikuti be<lah pembelajaran ini. |
---|