Pembangunan modul pengaturcaraan C CD-ROM interaktif bagi pelajar Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik

Kajian ini bertujuan untuk mengetahui sejauh mana keberkesanan penggunaan CDROM Interaktif sebagai modul pengajaran dan pembelajaran Pengaturcaraan C bagi pelajar Saijana Muda Kejuruteraan Elektrik, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Terdapat tiga objektif utama kajian iaitu me...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Ishak, Junaliza
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2002
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/8586/1/24p%20JUNALIZA%20ISHAK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8586/2/JUNALIZA%20ISHAK%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8586/3/JUNALIZA%20ISHAK%20WATERMARK.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan untuk mengetahui sejauh mana keberkesanan penggunaan CDROM Interaktif sebagai modul pengajaran dan pembelajaran Pengaturcaraan C bagi pelajar Saijana Muda Kejuruteraan Elektrik, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Terdapat tiga objektif utama kajian iaitu mengenal pasti satu perisian multimedia pendidikan bagi mata pelajaran Pengaturcaraan C yang bersifat interaktif yang menggabungkan elemen-elemen seperti teks, grafik, audio, video dan sebagainya bagi menarik minat dan keseronokan belajar, mengenal pasti satu pendekatan pengajaran dan pembelajaran baru yang berorientasikan komputer bagi subjek Pengaturcaraan C dan membentuk budaya teknologi maklumat di kalangan pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT). Kajian ini telah dijalankan di KUiTTHO, Batu Pahat, Johor. Seramai 30 orang responden iaitu terdiri daripada pelajar semester pertama sesi Jun 2002, Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) yang mengambil matapelajaran Pengaturcaraan C (BTI 1022) yang telah dipilih secara rawak. Kajian yang dijalankan adalah dalam bentuk dapatan dari soal selidik terhadap responden. Segala data dan maklumat yang telah diperolehi melalui borang soal selidik yang telah diedarkan kepada responden akan diproses dengan perisian Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for windows. Dapatan juga menunjukkan responden bersetuju bahawa perisian pendidikan multimedia yang dibangunkan berupaya meningkatkan pembelajaran mereka dan ciri-ciri multimedia yang diselitkan menarik serta boleh meningkatkan motivasi diri pelajar. Kesimpulannya CD-ROM Interaktif yang dibina beijaya menarik minat dan menambahkan keseronokan pelajar mempelajari mata pelajaran Pengaturcaraan C.