Transparensi sebagai pakej pengajaran: kajian terhadap kesesuaian penggunaan panduan ringkas di Jabatan Kejuruteraan Elektrik Politeknik Johor Bahru

Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau keberkesanan transparensi dalam sesi pengajaran dan pembelajaran (P&P). Responden kajian terdiri daripada pensyarah dan pelajar Jabatan Kejuruteraan Elektrik Johor Bahru. Seramai 120 orang pelajar dipilih secara rawak bagi mewakili populasi beijumla...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Marjuki, Julia
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2002
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/9483/1/24%20JULIA%20MARJUKI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9483/2/JULIA%20MARJUKI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9483/3/JULIA%20MARJUKI%20WATERMARK.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau keberkesanan transparensi dalam sesi pengajaran dan pembelajaran (P&P). Responden kajian terdiri daripada pensyarah dan pelajar Jabatan Kejuruteraan Elektrik Johor Bahru. Seramai 120 orang pelajar dipilih secara rawak bagi mewakili populasi beijumlah 1198 orang dan 30 orang pensyarah mewakili populasi sebanyak 58 orang. Set panduan ringkas diberikan kepada pensyarah untuk dijadikan panduan dalam menyediakan nota transparensi. Nota yang telah dihasilkan akan digunakan dalam sesi pengajaran mereka. Kajian direka bentuk menggunakan pendekatan secara tinjauan dan pengumpulan data melalui kaedah instrumentasi borang soal selidik. Penganalisisan data adalah menggunakan perisian Statistical Packages for Social Science (SPSS) versi 10. Data dianalisis bagi mendapatkan peratusan dan j u g a min. Dapatan kajian menunjukkan 85.7% pensyarah berpuas hati dengan penggunaan nota yang digunakan oleh pensyarah. Secara keseluruhannya responden bersetuju panduan ringkas yang digunakan membantu menghasilkan nota transparensi yang b a i k di samping menjadikan sesi pembelajaran di dalam kelas lebih berkesan.