Pengaruh kesediaan perubahan sebagai mediator terhadap hubungan antara amalan pembangunan profesional berterusan dengan kompetensi guru sekolah di Malaysia
Transformasi pendidikan merupakan proses penambahbaikan kualiti sistem pendidikan yang menuntut kepada perubahan dalam pengajaran dan pembelajaran. Proses penambahbaikan ini penting bagi memastikan kualiti pendidikan negara setaraf dengan arena global. Namun begitu, perubahan dalam sistem pendidikan...
Saved in:
主要作者: | Ramanan, Banu |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | eng eng |
出版: |
2022
|
主题: | |
在线阅读: | https://etd.uum.edu.my/9702/1/permission%20to%20deposit-903217.pdf https://etd.uum.edu.my/9702/2/s903217_01.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Pengaruh pembangunan profesional dan kompetensi profesional Guru terhadap penambahbaikan berterusan Sekolah di Sarawak
由: Lim, Lee Ching
出版: (2019) -
Kesediaan perubahan organisasi sebagai mediator terhadap hubungan antara kepimpinan distributif dan professional learning community
由: Zalina, Zakaria @ Abdul Mutalib
出版: (2022) -
Pengaruh pembudayaan komuniti pembelajaran profesional dan amalan kolaboratif terhadap kuantiti pengajaran pembelajaran dalam kalangan guru pemimpin pertengahan
由: Asma, Saad
出版: (2024) -
Pengaruh kompetensi, pengalaman dan kelayakan guru terhadap pencapaian sekolah dalam subjek pengajian perniagaan tingkatan enam
由: Subramaniam, Kolandan
出版: (2021) -
Kajian longitudinal terhadap prestasi guru baharu: pengaruh kesediaan guru praperkhidmatan, program latihan guru dan sosialisasi organisasi
由: Mohammad Yulan, A'ini Fariza
出版: (2019)