Pembinaan dan pengesahsahihan model kompetensi guru penolong kanan pentadbiran dan akademik sekolah menengah Malaysia (IR)
Kajian ini dilaksanakan bertujuan untuk membina dan mengesahsahih Model Kompetensi Guru Penolong Kanan Pentadbiran dan Akademik Sekolah Menengah (GPKP) menggunakan Model Kompetensi Pemimpin Sekolah Malaysia (KOMPAS) sebagai model kompetensi rujukan. Rekabentuk kajian ini mengandungi tiga (3) fasa: (...
Saved in:
主要作者: | Abd Razak Manaf |
---|---|
格式: | thesis |
語言: | zsm |
出版: |
2017
|
主題: | |
在線閱讀: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3136 |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
相似書籍
-
Pengupayaan dan efikasi guru penolong kanan sekolah menengah di daerah Segamat /
由: Juriah Jaffar
出版: (2010) -
Persepsi terhadap kompetensi guru penolong kanan (HEM) sebagai pengurus disiplin pelajar : satu kajian sekolah menengah di daerah PPD Pasir Mas/ Tumpat, Kelantan /
由: Nasir Mohd Noor
出版: (2002) -
Peranan penolong kanan akademik sebagai pemimpin pengajaran dan pembelajaran dalam konteks penyeliaan /
由: Nora, Abdul Sani
出版: (2004) -
Kepemimpinan pedagogi penolong-penolong kanan sekolah menengah di daerah Gombak, Selangor /
由: Hadizah Wardi
出版: (2006) -
Pengaruh amalan kepimpinan Penolong Kanan Pentadbiran dan iklim sekolah sihat ke atas komitmen guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Kluster Kecemerlangan
由: Mohd Ramzan, Awang
出版: (2014)