Keberkesanan proses pengajaran dan pembelajaran amali di bengkel masakan di sekolah menengah harian negeri Johor (IR)

Keberkesanan proses pengajaran dan pembelajaran (PdP) di dalam bengkel amali masakan di Sekolah Menengah Harian di negeri Johor dikaji merujuk kepada empat faktor yang utama iaitu faktor kelengkapan, keselamatan, persekitaran dan pengajaran guru. Kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti d...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Noridahayu Md Husain
格式: thesis
语言:zsm
出版: 2017
主题:
在线阅读:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3681
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Keberkesanan proses pengajaran dan pembelajaran (PdP) di dalam bengkel amali masakan di Sekolah Menengah Harian di negeri Johor dikaji merujuk kepada empat faktor yang utama iaitu faktor kelengkapan, keselamatan, persekitaran dan pengajaran guru. Kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti dan menilai tahap serta hubungan faktor-faktor ini dalam mempengaruhi keberkesanan PdP di dalam bengkel masakan tersebut. Kajian dijalankan secara kajian tinjauan yang menggunakan borang soal selidik sebagai instrument yang melibatkan 279 responden yang dipilih secara rawak daripada semua pelajar tingkatan lima yang mengambil mata pelajaran Ekonomi Rumah Tangga (ERT) sebagai mata pelajaran elektif di Sekolah Menengah Harian di Negeri Johor. Dapatan kajian menunjukkan terdapat hubungan yang signifikan dan sederhana kuat antara faktor kelengkapan (min=4.11, r=0.38, p