Kesan modul pembentukan amalan profesionalisme terhadap amalan profesionalisme guru pra perkhidmatan
Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk e...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
التنسيق: | thesis |
اللغة: | zsm |
منشور في: |
2018
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5791 |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
الملخص: | Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk eksperimen kuasi teknik pra ujian-pasca ujiandengan kumpulan kawalan dan kumpulan rawatan. Bagi kumpulan kawalan, kaedah kuliahdilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Bagi kumpulan rawatan, kaedah penggunaan ModulPembentukan Amalan Profesionalisme dilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Data tahapamalan profesionalisme dikumpulkan dengan pelaksanaan ujian pra dan ujian pasca, menggunakaninstrumen ujian kajian kes. Seramai 70 orang guru pra perkhidmatan dipilih sebagai subjekkajian melalui kaedah pensampelan intact class dari program ISMP Keusahawanan dan Perdagangan(n=35) dan program ISMP Pengurusan Perniagaan (n=35). Dapatan kajian menunjukkan bahawaterdapat perbezaan yang signifikan bagi skor min ujian pra dan ujian pasca bagi kumpulan kawalanberdasarkan nilai t(34),p=0.00)=16.14,p |
---|