Kesan modul pembentukan amalan profesionalisme terhadap amalan profesionalisme guru pra perkhidmatan

Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk e...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Noredayu Ariff
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2018
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=5791
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Objektif kajian ini ialah untuk mengenal pasti kesan penggunaan Modul Pembentukan AmalanProfesionalisme ke atas amalan profesionalisme dalam membentuk personaliti, sahsiah dankepimpinan guru pra perkhidmatan. Reka bentuk kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif yang mengaplikasikan reka bentuk eksperimen kuasi teknik pra ujian-pasca ujiandengan kumpulan kawalan dan kumpulan rawatan. Bagi kumpulan kawalan, kaedah kuliahdilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Bagi kumpulan rawatan, kaedah penggunaan ModulPembentukan Amalan Profesionalisme dilaksanakan ketika pengajaran dan pembelajaran. Data tahapamalan profesionalisme dikumpulkan dengan pelaksanaan ujian pra dan ujian pasca, menggunakaninstrumen ujian kajian kes. Seramai 70 orang guru pra perkhidmatan dipilih sebagai subjekkajian melalui kaedah pensampelan intact class dari program ISMP Keusahawanan dan Perdagangan(n=35) dan program ISMP Pengurusan Perniagaan (n=35). Dapatan kajian menunjukkan bahawaterdapat perbezaan yang signifikan bagi skor min ujian pra dan ujian pasca bagi kumpulan kawalanberdasarkan nilai t(34),p=0.00)=16.14,p