Pengaruh organisasi pembelajaran terhadap kepuasan kerja guru sekolah menengah kebangsaan harian negeri Perak

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji pengaruh organisasi pembelajaran terhadapkepuasan kerja guru sekolah menengah kebangsaan harian (SMKh) Negeri Perak.Pendekatan kuantitatif dengan kaedah tinjauan rentas yang menggunakan soal selidiktelah digunakan dalam kajian ini. Sampel terdiri daripada 374 oran...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Badrol Hisham Abdullah Ishak
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2019
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6538
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan untuk mengkaji pengaruh organisasi pembelajaran terhadapkepuasan kerja guru sekolah menengah kebangsaan harian (SMKh) Negeri Perak.Pendekatan kuantitatif dengan kaedah tinjauan rentas yang menggunakan soal selidiktelah digunakan dalam kajian ini. Sampel terdiri daripada 374 orang guru dari 50 buahSMKh. Data dianalisis menggunakan ujian-t, ANOVA sehala, MANOVA faktorial3x2, dan regresi pelbagai. Dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap organisasipembelajaran (min = 4.14) dan kepuasan kerja keseluruhan (min = 4.71) adalah padatahap yang tinggi. Analisis ANOVA sehala menunjukkan tidak terdapat perbezaanyang signifikan antara faktor umur terhadap organisasi pembelajaran: F (3, 370) =.915, p = .434. Analisis MANOVA faktorial 3x2 menunjukkan terdapat kesan utamagred perkhidmatan [F(3, 960) = 1.937, p = .027